Maleisie deel 2 & Creepy Christmas in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Maleisie deel 2 & Creepy Christmas in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Maleisie deel 2 & Creepy Christmas in Singapore

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

07 December 2015 | Singapore, Singapore

Goeiendag!

Hoe was sinterklaas? Wij hebben weinig sinterklaas gezien, maar we hebben wel al pepernoten gereserveerd voor als we terugkomen, dus dat scheelt.

Ondertussen zijn we alweer in Australie, maar eerst mogen krijgen jullie nog prachtige verhalen over Maleisie en Singapore.

26/11/2015
Deze dag zijn we van de Cameron Highlands naar Taman Negara verhuisd. Het eerste deel deden we met de bus en het laatste deel met een longtailboot. Dat laatste deel duurde 3 uur en de tocht gaat dwars door het regenwoud heen. We hebben allerlei mooie natuur en wilde dieren gezien! Zo hebben we wilde zwijnen gezien, verschillende vogels, aapjes en buffalo' s die in het water zaten te chillen. Het laatste uur begon het ineens kei hard te regenen. En de boot was aan de zijkanten open.. Dus wij waren zeiknat. Je moest je echt verstoppen onder je kleren, want anders sneden de druppels in je gezicht. Maar het heet niet voor niks een regenwoud.
Taman Negara zelf was heel klein! Het centrum had een paar guest houses, wat restaurantjes en tour agencies en binnen 15 min had je alles gezien. Maar het draait natuurlijk allemaal om het regenwoud, dus meer heb je niet nodig. We hadden een guest house gevonden met een heel lief vrouwtje die niet zo goed kon onderhandelen. Ze vroeg 11 euro per nacht en toen wij daarmee akkoord gingen, maakte ze er 8 van. Heel aardig haha!
's Avonds hebben we in een floating restaurant gegeten. Die drijft dus op het water en je kijkt recht tegen het regenwoud en mooie bergen aan. Dat was dus heel mooi!

27/11/2015
Vandaag hadden we een jungle walk en de canopy walk geboekt. Eerst liepen we een stuk over een loopbrug in de jungle. We hadden een leuke, goedlachse gids die ons vanalles vertelde over hoe je kunt overleven in de jungle. Hij liet allerlei trucjes zien met planten. Hij vertelde ook over de Orang Asli, dat is een volk dat in de jungle leeft. Zo begraven zij overleden mensen niet, maar leggen ze die in de hoogste boom helemaal bovenin.
De canopy walk is een hele hoge hangbrug tussen de boomtoppen van het regenwoud. Ondanks dat Rik hoogtevrees heeft, vond hij dit na de kabelbaan in Langkawi totaal niet eng, gelukkig! We hebben mooie bomen gezien, maar helaas geen tijgers of panters (die ze daar wel hebben, maar die zie je zo goed als nooit).
Daarna ging de jungletocht verder en zijn we van het pad afgegaan. Dat was echt enorm vermoeiend. Je zweette je kapot omdat het daar heel vochtig is. We hebben, jaja, een echte wilde eekhoorn gezien. De gids liet ons nog een bloedzuiger zien die hij op Yael haar hand legde. Onderweg waren twee viewpoints. Toen we eindelijk aangekomen waren op de hoogste, woonde daar een gigantische spin. Ook had je er mieren ongeveer zo groot als de puppies.
Na deze tocht hebben we geluncht op een floating restaurant. Daarna hebben we even uitgerust met een boekje op het balkon. 's Avonds zijn we de night safari gaan doen, dat was echt geweldig! Het was super leuk en spannend, want je weet niet wat je tegen gaat komen! Je gaat in een open jeep achterin zitten en dan zit er een gids op het dak die overal rondschijnt en ons vertelt wanneer we waar moeten kijken. We hebben wilde katten gezien die heel mooi waren, vogels met speciale kleuren en verschillende soorten uilen, witte varkens, een slangetje, eekhoorn-achtige beesten, muizen en koeien!

28/11/2015
Deze dag hadden we de bus naar Kuala Lumpur genomen. Het is een wonder dat we nog leven. De buschauffeur reed als een gek. Niet zoals een gek in Nederland rijdt, maar nog veeeeel gekker. Er rust trouwens een vloek op ons. Waar anderen over een rit van ongeveer 3 uur, 3 uur doen, duurt die bij ons met gemak 10 uur. Zelfs een ritje van 10 minuten van het station naar een wijk, duurt bij ons anderhalf uur. Maar we zijn allang blij dat we nog leven.
Toen we er waren, zijn we door Chinatown wat rond gaan lopen en gaan eten en toen naar bed gegaan.

29/11/2015
Vandaag hadden we tickets gekocht voor de hop on hop off bus. Die rijdt heel Kuala Lumpur door en dan mag je heel de dag erop en eraf bij allemaal leuke punten. We waren veel te vroeg bij het busstation dus raadde iemand ons aan nog even langs een lokale rommelmarkt te gaan. We waren de enige Westerse mensen, maar het was mega druk. Ze verkochten er tweedehandse spulletjes (o.a. gestolen telefoons).
De hop on hop off bus was super leuk! Je kreeg onderweg allerlei informatie en we zaten bovenin zonder dak lekker in een briesje dus dat zat wel goed. We zijn uitgestapt in het centrum. Daar hebben we wat gedronken en rondgelopen. De kerstversiering was echt over de top, dat was leuk om te zien, net als in de films. Ook hadden we nog wat rondgelopen in een park met een zwembad voor kinderen (waar Yael uitgegooid werd).
Daarna zijn we de bus weer ingegaan en uitgestapt bij een straat vol met winkelcentra (en dus ook met kerstversiering), omdat we nieuwe schoenen nodig hadden, die waren namelijk ondertussen helemaal kapot. Daarna zijn we weer de bus ingestapt en toen begon het keihard te regenen. Wij vonden het grappig om bovenin zonder dak te blijven zitten met onze paraplu. We waren de enigen. Op een gegeven moment hadden we toch maar besloten naar het overdekte deel te gaan. Iedereen die binnen zat keek ons aan van: huh, zaten er nog mensen boven?! 's Avonds hebben we nog door het centrum in het donker gelopen, dat was heel mooi om te zien.

30/11/2015
Deze dag gingen we naar de Batu grotten. Dat zijn grotten met allemaal Hindoeistische beelden erin, ze worden heilig beschouwd. We hadden dus goede verwachtingen. Maar we hebben nog nooit zo' n lelijke bouwval gezien! Binnenin hadden ze strepen op de grot geschilderd en her en der wat beelden neergezet. Maar het ergste was dat overal palen en mislukte lelijke bouwvallen stonden. Ook winkeltjes bouwden daar gewoon een soort tent/huisje. Buiten waren er ook veel apen die bananen van mensen stalen, dat maakte alles weer goed.
's Middags zijn we naar Melaka gegaan. Dat is een stadje met veel Nederlandse geschiedenis. Onderweg, toen we op de bus zaten te wachten, kwam er nog een islamitische man naar ons toe die heel vriendelijk was. Hij verzocht Yael wel een lange broek aan te doen omdat ze te sexy was en of ze alstjeblieft geen andere jongens zou kussen dan Rik. Oke..
Eenmaal aangekomen hebben we rondgelopen in Melaka. We hebben 's avonds de river cruise gedaan en dat was heel mooi. Het is een heel mooi stadje met overal gekleurde lichtjes en mooie gebouwen. Daarna hebben we bij een "Dutch" restaurant gegeten. Als laatste zijn we met een belachelijk overdreven trishaw naar ons hotel gegaan, want dat was grappig.

01/12/2015
's Ochtends hebben we een gratis tour gedaan waarbij verteld werd over de geschiedenis van Melaka. De gids kende allerlei Nederlandse woorden zoals " baksteen". Daarna moesten we nog schoenen kopen, want dat was in KL niet gelukt en in Singapore zouden ze veel duurder zijn. Nu was het wel gelukt. Eenmaal aangekomen in Singapore hebben we Sebastian, onze roommate ontmoet.

02/12/2015
We hadden samen met Sebastian ontbeten en daarna hebben we alle highlights van Singapore met zijn drieen bezocht. Er zat trouwens ook nog een Chinees bij ons in de kamer, maar die is net een ninja want die is er steeds ineens wel of ineens niet, niemand hoorde hem. We hebben Marina Bay Sands gezien (de grote dubbele toren), Gardens by the Bay, Orchard Street, Marina Barrige en South Pier. Yael is bovenin de toren geweest (illegaal) en Rik is tot de 45e verdieping geweest (de lift bleef hangen bij de 45e verdieping van de 57, dus toen was het afgelopen)! We hebben bij Little India gegeten, daar was het heel hectisch, maar ze kunnen wel koken! Daarna zijn we naar creepy christmas gegaan. Dat is allemaal versieringen en muziek bij gardens by the bay met nepsneeuw en allemaal hysterische chinezen die selfies maken bij die nepsneeuw. Je hoort kerstmuziek, maar het is 30 graden, heel creepy.

03/12/2015
Vandaag hebben we weer met onze Duitse vriend Sebastian opgetrokken. 's Ochtends zijn we door Chinatown gelopen. Daarna zijn we naar de Botanic Gardens gegaan, de enige op de wereld die UNESCO erfgoed zijn. Dat was heel mooi met een orchideentuin.
Vervolgens zijn we naar de south pier en marina bay sands gegaan en hebben we afscheid genomen van Sebastian, want die ging terug naar Duitsland. Daarna zijn we naar Holland Village gegaan om daar wat te eten (maar dat heet zo door de architect, er is niks Hollandse te vinden). We hebben nog een mooie fontein bezocht met allemaal lichtjes, zijn nog een keer langs creepy christmas gegaan, hebben de fonteinshow bij marina bay sands gekeken en de helix bridge bezocht. We hebben dus heul veul gezien die avond!

04/12/2015
Deze dag zijn we naar de dierentuin gegaan. Die is gemaakt op een manier dat de dieren een zo natuurgetrouw mogelijk verblijf hebben. Bij de meeste apen zit er niet eens een hek omheen! We hebben een regenwoud show gekeken met apen en vogels en een zeeleeuwshow. Dat was leuk! Het ging op een gegeven moment keihard regenen, maar toen zijn we even wat gaan eten en hebben we met de tram van de dierentuin wat rondgereden. Daarna was het ergste wel voorbij, dus uiteindelijk hebben we alle dieren nog kunnen zien!
's Avonds zijn we naar de andere kant van Singapore gegaan om de Henderson Waves Bridge te belopen. Dat is een mooie brug met een net iets andere skyline dan de rest van Singapore.
Daarna zijn we naar Orchard Street gegaan om te eten. Daar had je allerlei optredens en mooie straatversiering. Op de valreep hebben we de laatste metro nog kunnen redden!

05/12/2015
Deze laatste dag in Singapore zijn we door de toppen van de (nep)bomen van gardens by the bay gelopen. Daarna zijn we nog een keer naar Orchard Street gegaan en vervolgens nog een keer naar de Wealth fontein. Die stond deze keer uit en als je er dan onderdoor loopt, brengt dat geluk. Dus dat hebben we natuurlijk even gedaan met een stuk of 20 Chinezen en toen liepen we als een of andere sekte een paar rondjes op die fontein heen. Wat je allemaal wel niet over hebt voor een beetje geluk :p. Daarna hebben we de mega harde regenbui in het winkelcentrum van marina bay uitgezeten en wat gegeten. Vervolgens zijn we naar Clarke Quay gegaan. Daar zijn heel veel restaurants en clubs en het is daar heel mooi en gezellig. Als afscheid zijn we nog even bij marina bay sands gaan zitten, waar een orkest speelde. Toen moesten we naar het vliegveld, want we gingen naar: AUSTRALIE!!

Oke, dat was het weer voor nu. Hopelijk hebben jullie ervan genoten. Tot de volgende keer en alvast een HELE fijne kerst gewenst en een gelukkig nieuwjaar!

Groetjes!

• 07 December 2015 - 11:32

Joop En Marjon Boot:

Wat mooi en spannend allemaal.
    En Rik zorg dat je Down Under geen boete krijgt.
    Een fijne tijd daar.
    Groetjes Marjon en Joop.

• 07 December 2015 - 12:13

Mamma Theun:

Heb net het verslag een tweede keer gelezen. De eerste keer raus ik er gretig doorheen, de tweede keer proef ik elk woord. Geweldig dat jullie ons zo mee laten genieten. Yaël, nou dat Rik zijn hoogtevrees overwonnen heeft, bleef jij toch niet achter en heb jij die spin toch zeker wel een handje gegeven?

• 07 December 2015 - 18:39

Walther En Marian:

Ja dat was weer even smullen van al die prachtige verhalen. Hebben jullie trouwens
    in de Singapore Zoo de Komodovaranen gezien? En is Changi airport nog steeds zo indrukwekkend.
    Nou in ieder geval nog een supertijd aldaar of waar dan ook. Groetjes.

• 07 December 2015 - 23:58

Rik:

Hey ja we hebben de komodovaranen gezien, die waren erg mooi! En changi airport was inderdaad erg indrukwekkend. Singapore is sowieso erg indrukwekkend.

• 12 December 2015 - 23:58

Ellie:

Hoi Rik en Yaël
    Het heeft even geduurd, maar nu toch eindelijk jullie verslag gelezen. Erg leuk en fijn om jullie belevenissen zo ook wat te kunnen volgen en meebeleven. het lijkt er af en toe wel op of jullie in Nederland zitten met al die regen haha.
    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag, geniet ervan en pas goed op elkaar xx mama

• 05 Januari 2016 - 17:33

Opa En Oma Schoonbrood:

Wat krijgen jullie toch veel te zien. Vooral genieten van alles.
    Groeten Opa en Oma