Sydney tot en met Coolangatta! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Sydney tot en met Coolangatta! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Sydney tot en met Coolangatta!

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

19 Januari 2016 | Australië, Sydney

Hallo iedereen!

Daar zijn we weer met een nieuwe update! Geniet ervan :p.

24/12/2015
Deze dag zijn we veel door Sydney gaan lopen: we zijn naar het Opera House, Circular Quay (de haven), Darling Harbour (nog een haven), het centrum en de Botanic Gardens gegaan. 's Avonds waren we uitgenodigd door familie van Tom, een vriend van Rik, om samen met Tom daar te gaan barbecuen voor kerstavond. We namen de boot naar Manly om ze te gaan bezoeken. Op die boot had je prachtig uitzicht over de skyline van Sydney met het Opera House en de brug!
Toen Rik en Tom elkaar weer zagen waren ze heel blij. Het was leuk om te kunnen barbecuen met kerstavond bij een Nederlandse familie!
Op de terugweg op de boot naar Sydney, zagen we de mooie lichtjes van Sydney.

25/12/2015
Met eerste kerstdag zijn we eerst weer gaan rondlopen in Sydney. We zijn naar Kings Cross gegaan. Dat is de wijk waar we de vorige keer verbleven. Maar die buurt was nogal verpieterd, dus dat hadden we snel gezien. Het was wel leuk om het grote coca cola bord en ons oude hostel terug te zien.
Daarna kwam Tom ook naar Sydney en zijn we samen nog wat meer rond gaan lopen. We zijn naar DE fotoplek van Sydney gegaan en naar Chinatown om te eten.

26/12/2015
's Ochtends zijn we naar een groot winkelcentrum gereisd om een klein kerstcadeautje voor elkaar te kopen. Yael was de hele tijd verdwaald zo groot was het. Daarna kwam Tom ook en zijn we naar Palm Beach gegaan, het mooiste strand van Sydney. Daar zijn we de berg opgeklommen naar de vuurtoren voor een prachtig uitzicht over meerdere stranden.
's Avonds zijn we met zijn drieen gaan barbecuen met een drankje erbij. Het was heel gezellig.

27/12/2015
Deze dag zijn we naar Bondi gegaan. Op zondag mag je namelijk door heel Sydney en omgeving reizen en betaal je maximaal 2.50 dollar met het openbaar vervoer! Toen we op Bondi beach zaten, zagen we Harris van Bondi Rescue met camera' s eromheen. Als echte Bondi Rescue fans vonden we dat natuurlijk wel leuk! Daarna hebben we de Bondi tot Bronte walk gedaan waarbij je langs verschillende stranden loopt. Op Bronte beach vonden we dat we wel een frietje verdiend hadden, dus hebben we op het gras gezeten bij het strand met friet en boekjes.

28/12/2015
Dit is de grote dag dat Rik samen met Tom eindelijk naar Starwars ging in de grootste IMAX van de wereld! De film was zeer goed bevallen!! Yael is naar de Botanic Gardens gelopen en heeft daar gezeten met wat boekjes. Toen we weer met zijn drieen herenigd waren, gingen we lunchen op een bankje in de stad en vrouwen kijken. Dat hebben we bijna de hele dag volgehouden tot we gingen eten.

29/12/2015
Vandaag hebben we ons vorige verslag gemaakt. Daarna zijn we nog door Sydney gaan wandelen, omdat er altijd zoveel te zien en beleven is. We hebben uitgezocht waar we met oudjaar het beste konden gaan zitten en zijn daarna gaan eten bij de haven.
's Avonds verveelden we ons heel erg. Daarom besloten we naar de film te gaan. De Hungergames deze keer. Moet kunnen!

30/12/2015
Deze dag hebben we, net als in Melbourne, de gratis tour gedaan. We dachten dat we al veel van Sydney gezien hadden, maar deze tour nam je nog door allerlei steegjes naar bijzondere plekken. Daarna hebben we snoep, energie drink en ook gezond eten gekocht (moeders) voor oudjaarsdag.
's Avonds hebben we nog een free tour gedaan die door de oudste wijken van Sydney ging. We kregen leuke verhalen over criminelen te horen.
Toen we daarna pannekoeken gingen maken, had Yael het voor elkaar gekregen een enorme steekvlam in de pan te krijgen waarop ze met de boterbus ging gooien en iemand zijn iPhone kapot ging. Maar we wisten al langer dat Yael geen keukenprinces is. Gelukkig was het meisje met de iPhone niet boos en was er verder niemand verbrand en niks kapot.

31/12/2015
Om half 9 's ochtends zaten we al op een groot veld waar duizenden mensen in de rij geordend zaten te wachten tot de hekken open gingen naar een mooie NYE plek. Er hing een festivalsfeer: iedereen zat op zijn dekentjes/stoelen en had veel eten en drinken bij zich en zelfs muziek, dus het wachten voelde niet als wachten. Het was allemaal heel goed geregeld. Om 12 uur waren we binnen. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten was het 6 uur en kregen we allemaal entertainment. Eerst kwam er een luchtshow, toen een waterboot van de brandweer die tot heel hoog water spoot, toen nog een luchtshow, projectie op de brug en toen het kindervuurwerk. Dat was echt prachtig. We hadden allebei nog nooit zo' n mooi vuurwerk gezien! Daarna kwamen er heeeel veel boten voorbij die verlicht waren. En toen we met duizenden anderen afgeteld hadden, kwam het mooiste vuurwerk ooit de lucht in. We hadden een goede plek en alles was het wachten waard geweest, wat een sfeer!! We zijn allebei heel blij dat 2016 zo goed begonnen is!

01/01/2016
Uitgeslapen. Toen zijn we met de rest van Australie naar Bondi Beach gegaan. Sommige mensen stonden al uren te wachten tot ze de bus in konden. Maar wij hadden gelukkig nergens problemen mee! Op Bondi hebben we allebei voor het eerst een nieuwjaarsduik genomen (met dit weer durfden we wel). Daarna hebben we Maxi van Bondi Rescue in actie gezien, dus er was genoeg entertainment.
's Avonds heeft Yael bij het eten eindelijk de goede laksa gehad! Daarna zijn we nog voor een laatste keer door Sydney gelopen en hebben we alle lichtjes in het donker op de brug en het Opera House nog eens gezien.

02/01/2016
Nadat we hadden uitgecheckt, zijn we naar de Botanic Gardens gegaan. Het bankje waar we vroeger veel zaten, was verdwenen (net als de kakatoes), maar de plek hadden we wel gevonden! Het drinkfonteintje waar we de kakatoes zes jaar geleden uit lieten drinken stond er nog wel.
We zijn nog een keer door de stad gelopen en hebben bij de haven wat gedronken. Toen zijn we naar de auto gegaan.

03/01/2016
Vandaag hebben we de Blue Mountains bezocht! Dat is een prachtig natuurpark vlakbij Sydney. Om te beginnen hebben we 2 prachtige lookouts bezocht in Blackheat. Hierna zijn we naar Katoomba gegaan, hier is een natuurpark met 3 kabelbanen. 1 kabelbaan was de stijlste van de wereld, een andere hadeen geweldig mooi uitzicht en de laatste kabelbaan had een glazen vloer (waar zowel Rik en Yael op zijn gaan staan, jaja Rik lijkt volledig over zijn hoogtevrees heen te zijn) en was 300 meter hoog. In dit park hebben we rondgelopen en de drie gezusters gezien. De eerste keer in de mist, dus toen zagen we niks, maar later wel. De mist gaf het regenwoud waar je doorheen kon lopen een super mooie uitstraling, alsof je in een Disney film zat! Ook hebben we een hele mooie waterval gezien.

04/01/2016
Vandaag zijn we naar Anna Bay gereden, waar we 6 jaar geleden ook zijn geweest. Dat is een van onze lievelingsplekken! We zijn onderweg in Newcastle gestopt om te douchen en de was te doen, want dit was nodig! 's Avonds bij Anna Bay hebben we nog een oud vrouwtje ontmoet, ze kwam met een aantal goeie tips! Hierna zijn we gaan slapen omdat het heel hard regende.

05/01/2016
NON STOP REGEN!!!!
We zijn uit ellende maar in een winkelcentrum gaan zitten, waar we bij een stopcontact onze telefoons hebben opgeladen naast nog een stel moedeloze backpackers. Toen we teruggingen naar onze slaapplek kwamen we het oude vrouwtje weer tegen en ze vroeg of we bij haar binnen wilden komen voor een glaasje champagne en wat kaas (cheese 'n biscies). Hier zeggen we natuurlijk geen nee tegen :P. Ze woonde op een geweldige locatie en had een adembenemend uitzicht, vooral met de storm! Het was heel gaaf om binnen in een van de mega grote huizen te zitten die we altijd van buiten zagen! Hierna mochten we van haar slapen op haar driveway.

06/01/2016
WEER NON STOP REGEN!!!
Vandaag weer naar het winkelcentrum gegaan en een nieuwe simkaart (met meer GB's) gekocht.

07/01/2016
In de ochtend was het weer eindelijk een beetje beter. Om dit te vieren hebben we bij een leuk koffietentje koffie gedronken. Hierna zijn we naar Shoal Bay Tamaree Point gereden. Eenmaal aangekomen zijn we een berg opgeklommen en bovenaan hadden we een geweldig uitzicht (en prachtig weer). 's Avonds hebben we lekker gebarbecued en de zonsondergang in Anna Bay gekeken. Deze dag maakte de vorige dagen dus mooi goed!

08/01/2016
Vandaag opgestaan met mooi weer. We hebben wat rondgelopen in de zandduinen van Anna Bay. Die strekken tot zover je kunt kijken, het is een soort miniwoestijn! Hierna hebben we op het strand een kopje koffie gedronken. 's Middags zijn we naar Seal Rocks gereden, waar we heerlijk hebben gezwommen en dit keer zonder grote spinnen (i.t.t. 6 jaar geleden #trauma)! 's Avonds hebben we op een rest area (met meerdere backpackers) geslapen.

09/01/2016
In Port Macquairie hebben we rondgelopen en kwamen we allemaal dingen tegen die we herkenden. Dit was een van de plekken die het meest hetzelfde was gebleven. Het is heel leuk dat je terwijl je rondloopt allerlei dingen weer herkent en je je allerlei dingen weer herrinert. Ook hebben we het hartje in de boom (van 6 jaar geleden) gevonden, dit was erg leuk. Verder hebben we nog wat rondgelopen en 's avonds bij een parkje gegeten. Ook hebben we nog gekeken of we vleermuizen konden vinden, dit waren er een stuk minder dan vroeger :P.

10/01/2016
Perfecte backpackdag in Australie!!
We hebben heerlijk ontbeten in de ochtendzon met toast en koffie in een prachtig parkje aan een meer. Hierna hebben we de Coastal walk langs allemaal prachtige stranden gedaan, waaronder een naaktstrand. Dit laatste was erg verontrustend.. Eenmaal terug bij het beginpunt (en het mooiste strand van de stad) hebben we een ijsje gegeten en heerlijk gezwommen. 's Avonds werden we uitgenodigd door een Australisch stel om koffie te komen drinken in het hotel waarnaast we zowel de vorige keer als deze keer steeds sliepen. Ze boden ons zelfs een warme douche aan! Het bezoek was heel gezellig.

11/01/2016
's Ochtends weer uitgenodigd door het stel om koffie te komen drinken, maar dit keer met koekjes :P. Ook werden we uitgenodigd om als we in Brisbane zijn een keer bij hun te komen slapen (in een huis, met een bed, en een warme douche). Na de koffie zijn we naar de garage gegaan om de radiator te laten maken. Maar deze garage verwees ons door naar een andere garage in Coffs Harbour, dit omdat ze geen tijd hadden. In Coffs Harbour bleek dat een relais kapot was en dat hierdoor de radiator het niet deed. We waren bang voor een hoge kostenpost, maar dit viel gelukkig erg mee! Tijdens het wachten hadden we een rondje gelopen door de stad en de Botanic Gardens (welke niet zo mooi waren). 's Avonds hadden we wat snoep gekocht en dit bij de pier opgegeten, met een geweldige zonsondergang!! We hebben zelfs roggen, zeeschildpadden en een dolfijn van dichtbij gezien! Ze zwommen zo onder de pier door. Toen we ons water aan het aanvullen waren zagen we zelfs nog een possum.

12/01/2016
Vandaag hebben we op Jetty Beach gelegen met een boekje en een sudoku (Rik zijn verslaving). Ook hebben we de auto vandaag weer goed verwend met een grondige wasbeurt (Rik zijn andere verslaving). Maar toen..... we aankwamen bij de slaapplek kwam Yael der nachtmerrie uit!!!! Tientallen MEGA spinnen hingen overal in de bomen!! Ze kwamen uit de lucht, zelf wanneer de bomen tien meter uit elkaar stonden! Er was geen ontkomen aan, overal waar je keek waren ze. Dus we hadden de beste plek uitgekozen omdat we niet wisten waar we anders moesten slapen. Gelukkig hebben we de spinnen uit de auto weten te houden, anders stonden we niet voor de gevolgen in!

13/01/2016
Het Pet Porpoise Pool stond vandaag op het programma. Dolfijnen, zeehonden, pinguins, slangen en krokodillen waren aanwezig, dus Yael was in der nopjes. Uiteraard zijn we van begin tot eind geweest, tot grote verveling van Rik. 91344 keer dezelfde show bekeken en 844 kusjes van zeehonden en dolfijnen later konden we eindelijk gaan :P.
Ook hebben we nog een geweldig uitzicht gehad bij Sealy lookout. Hierna hebben we gegeten op Emerald Beach en geslapen op een truckstop met heel veel busjes en campers.

14/01/2016
Bij het ontwaken van de dag hebben we een heerlijke (warme) douche genomen in het truckstop cafe. Hierna zijn we naar Ballina gereden waar we lekker in de zee hebben gespeeld. Na het speelkwartier zijn we naar een meertje gereden waar we een tijdje hebben gezeten. Na het avondeten had Rik zijn 20ste hamburger in 3 dagen op, dit omdat er 20 in een verpakking zitten en we geen koelkast hebben (arme Rik). Na de BBQ zijn we naar een rest area boven Byron Bay gereden.

15/01/2016
Na het ontbijt met koffie zijn we naar Byron Bay gereden. Eenmaal aangekomen werden we gelukkig gemaakt met een wc die tegen je praat, zo modern hebben we het zelfs niet in Singapore gezien. Nog nooit eerder hebben we meegemaakt dat een wc ons verwelkomt en naderhand bedankt voor ons bezoek. Verder hebben we aan het strand gezeten en mensen gekeken. 's Avonds hadden we pizza met friet en knoflookbrood (was een aanbieding) gehaald. Dit hadden we lekker opgegeten in de auto. Toen we als twee dikzakken uit zaten te buiken kwam de politie 2x langsgereden. De 3e keer zei Yael " daar hedde ze weer" en toen stopten ze en blokkeerden ze ons. Ze kwamen naar ons toe en vroegen of we hadden gerookt. Maar dit was niet het geval, we hadden gewoon teveel gegeten. De politieman zei " je zit zo achterover met je ogen half dicht". Gelukkig begrepen ze het en concludeerde de vrouwlijke politieagente dat het een food coma was. Verder was alles gelukkig goed en we hebben er hard om gelachen!

16/01/2016
Na een lange wandeling zijn we aangekomen bij het meest oostelijke puntje van Australie. Hier staat een hele mooie vuurtoren. Op de terugweg zagen we in de verte een hele grote groep dolfijnen, zeker 50+. Ook zagen we onderweg een grote hagedis en roofvogels. Onderweg zijn we ook gestopt bij een strandje om een boekje te lezen. Hier was een fotoshoot aan de gang, dit was erg interessant.
's Avonds hebben we nog naar een mooie zonsondergang gekeken.

17/01/2016
Chilldag.
Heerlijk op het strand van Byron Bay gezeten met ons nieuwe kleedje. 's Avonds omgekleed (want het was koud) en naar een vuurshow gekeken.

18/01/2016
Dit was onze regeldag. In de ochtend naar Coolangatta gereden en bij onze oude slaapplek van 6 jaar geleden gedoucht (want het was al even geleden). Hierna naar een garage gegaan omdat de remmen piepten. Ze hadden de volgende dag al tijd om het te maken. Na de garage hadden we de was gedaan en zijn we naar een internet cafe gegaan om foto's te uploaden. s' Avonds een oude man ontmoet die veel te vertellen had :P. Hij kon niet meer zo goed horen, maar dat maakte niet uit, want hij was zelf toch het liefst aan het woord. Maar hij was heel aardig en gaf ons koffie en warme chocomel en had opzich wel interessante verhalen (over zijn liefdes van skype).

19/01/2016
Vandaag zijn we 's ochtends naar de garage gegaan zoals afgesproken. Daar werden we goed geholpen. Helaas bleken de remblokjes voor ook versleten te zijn. Nu we 300 dollar lichter zijn, kunnen we wel weer heel goed remmen. We proberen het bij de verkoopprijs terug te krijgen, dus dat komt vast wel goed.
Zometeen zijn we klaar met alles regelen en updaten en gaan we Coolangatta eens goed bekijken en misschien de zee in!

Dat was het weer voor nu. De foto' s van de vorige keer en deze keer staan op Facebook, dus jullie kunnen vooruit (meer dan 300 foto' s).

Succes met de sneeuw en tot snel!

Groetjes!

• 19 Januari 2016 - 11:17

Joop Boot:

Wat een schat aan ervaringen. Groet Marjon en Joop.

• 19 Januari 2016 - 22:45

Mama:

Zo Rik en Yaël
    Ik heb weer met veel plezier jullie verhalen zitten lezen, erg leuk allemaal.
    Het begint nu een beetje af te tellen voor mij (en jullie).
    Geniet er nog maar lekker twee maandjes van, ik kijk weer naar jullie volgende verslag uit.
    kusjes mama

• 21 Februari 2016 - 18:07

Opa En Oma Schoonbrood:

Hallo Yael en Rik,

Heb alles gelezen en vind het een mooi verhaal. Wat jullie inmiddels al gezien hebben is de moeite waard geweest. Zijn dingen bij die jullie eerder gezien hebben. (hartje!) Wij hebben helaas geen Facebook en dus kunnen wij de foto's niet zien. Wij nemen contract op met moeders. Sneeuw hebben wij hier niet. Temperatuur tussen 10 en 12 graden. Veel plezier nog en tot later,.
    Groeten van opa en oma