Nieuw-Zeeland, Bangkok en de weg terug - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland, Bangkok en de weg terug - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland, Bangkok en de weg terug

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

26 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,

We zijn weer in het koude kikkerlandje. Binnen enkele uren waren we alweer gewend, behalve aan de kou, brrrrrr. Maar jullie hebben nog een verslag tegoed, dus hier komt ie:

03-03-2016
's Middags zijn we met Leonie (die we in Cairns hebben leren kennen) naar de domino's gegaan. Hier hebben we ons weer lekker volgevreten. Maar dit was nog niet genoeg, dus we zijn nog naar de Mac gegaan om een ijsje te eten. We hadden gezellig met haar bijgekletst.
Daarna gingen we terug naar het hostel, want hier mochten we blijven tot we de bus naar het vliegveld moesten pakken. In het hostel hebben we tot een uur of 2 's nachts gezeten. Hier werden we vergezeld door een bijzondere man, deze vent spoorde niet. Hij was hevig met zichzelf in discussie. Hij vond dat de media mensen gek maakt en was het hier niet mee eens. Hij was op zijn zachtst gezegd knetter gek en zelfs wat extremistisch. Hij snapte de high school shootings en snapte ook waarom mensen aanslagen plegen. Hij vertelde ook dat hij van plan was om hetzelfde te gaan doen. Wij voelden ons niet op ons gemak en vertelden dit tegen het personeel. Maar het personeel was flink aangeschoten en hielp niet echt mee. Uiteindelijk waren we blij toen het tijd was om te gaan.

04-03-2016
We waren aangekomen in Nieuw-Zeeland jeeeejj. Bij onze aankomst in het hostel in Wellington werden we verwelkomd door een heerlijke aroma van Duitse stinksokken. We hadden een nacht overgeslagen en zijn dus meteen bij aankomst gaan slapen. Toen we wakker werden zijn we door de stad gaan lopen en hebben we bij de haven Subway gegeten. Bij de haven waren allerlei pop-up winkeltjes en er was vanalles aan de gang. Dit kwam schijnbaar doordat de homo's 30 jaar legaal waren in NZ. Het was een hele mooie stad en eindelijk was het ook iets kouder. Dit was erg fijn.

05-03-2016
Vandaag zijn we naar het Te Papa museum gegaan. Dit was erg interessant, er waren 6 verdiepingen en het was interactief. We hebben de grootste hele octopus op sterk water gezien, wat erg indrukwekkend was. We hebben in een huis gezeten waar een aardbeving werd nagebootst en we hebben buiten door grotten en een regenwoud gelopen.
Daarna hebben we de stad nog meer verkend en wat gegeten. 's Avonds hebben we de nachtbus richting Auckland gepakt. We hadden geluk want we hadden de beste plekken in de bus, wifi en oplaadpunten. We hebben helaas niet kunnen slapen.

06-03-2016
's Ochtends aangekomen in Auckland en meteen naar het treinstation gegaan om naar het autoverhuurbedrijf te gaan. Eenmaal aangekomen kregen we onzemooie huurauto mee en daarna zijn we terug naar het centrum van Auckland gegaan. Hier hadden we met Tom afgesproken bij het Peterpan reisbureau. Het was erg leuk om Tom weer te zien! Bij Peterpan hadden we meteen alle tours voor de komende 10 dagen geboekt. Na het boeken van de Tours zijn we naar de auto gegaan en zijn we richting het noorden gereden. We waren blij toen we konden slapen, want we hadden maar 16 uur geslapen in 5 dagen tijd.

07-03-2016
Vandaag zijn we wakker geworden bij een mooie plek aan zee en hebben we met z'n drieën ontbeten. Na het ontbijt zijn we naar Cape Reinga gereden,helemaal in het noorden van NZ. De natuur was hier echt super mooi en er stond ook nog een leuke kleine vuurtoren. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij een leuk strandje (Tapotupotu Bay). Hierna zijn we naar de zandheuvels gereden waar Yaël en Rik nog met een bodyboard van de zandheuvels naar beneden zijn gegleden. Dat ging keihard en was doodeng. Toen we verder naar beneden reden zijn we ook nog bij een waterval gestopt, deze was ook erg mooi. 's Avonds hadden we een fijne slaapplek met... wifi :D.

08-03-2016
Vandaag zijn we vroeg opgestaan omdat Rik en Yaël naar een dolfijnencruise gingen. Tijdens deze tour hebben we zeker wel 50 dolfijnen gezien!! Dit was echt heel leuk en Yaël was helemaal in der nopjes. Helaas konden we er niet mee zwemmen omdat er baby dolfijnen bij waren (dan is dit verboden ter bescherming van de dolfijnen). Tijdens de tour hebben we ook een hele school fel groene vissen gezien. Ook hadden we een eiland van zwart vulkaangesteente gezien. Dit gebied was zeker net zo mooi (of zelfs mooier) dan the whitsundays van Australië. Tijdens de tour zagen we in de verte ook nog the hole in the rock.
En op de terugweg naar de slaapplek zijn we nog bij een mooie waterval gestopt, met heel veel kippen en een haan die om 4 uur 's nachts dacht dat het tijd was om op te staan.

09-03-2016
Vandaag zijn we naar de filmplek van een scene van Narnia gegaan: Cathedral Cove. We moesten hiervoor een klein uurtje lopen en de wandeling was werkelijk adembenemend. Onderweg kwamen we zelfs Hobbits tegen die aan het werk waren!! Eenmaal bij Cathedral Cove hebben we heerlijk genoten van de zee en het uitzicht. Hierna zijn we naar The Hot Water Beach gereden, dit is een strand waar je in het zand een kuil moet graven waar dan warm water in komt. Maar bij aankomst was het mega druk en wisten we niet waar we moesten graven. Gelukkig hoorden 2 Nederlanders ons praten en gaven ze hun kuil aan ons (omdat ze weer verder gingen). Het was puur genieten in deze hot tub. Toen we in ons badje lagen zagen we ook nog een meisje van the whitsundays, met haar hadden we ook nog eventjes gekletst.

10-03-2016
VANDAAG WAS HET ZOVER!!!! We gingen naar The Hobbit Village! Eenmaal aangekomen gingen we met een speciale hobbitbus naar The Shire. Dit was precies zoals in de films en tijdens de tours wisten Tom en Rik bijna alle antwoorden op de gestelde vragen! Aan het einde van de tour kregen we ook nog een speciaal hobbit biertje, dit was puur genieten. Tom en Rik hadden een top dag gehad. Als afsluiter hadden we nog een koffie gedronken en Yaël had een lekker chocolade ijsje. Na the hobbit zijn we richting Wai-o-tapu gereden omdat we hier de volgende dag heen gingen.

11-03-2016
Omdat we erg vroeg waren en naar de wc moesten stonden we te wachten bij de ingang van Wai-o-tapu. Hier kwam een werknemer naar ons toe en vertelde dat er vlakbij een rivier was met heet en koud water waar je lekker kon zwemmen. Hier gingen we 's middags naartoe. Toen het park open ging zijn we eerst een klein rondje gaan lopen. Hier hebben we onder andere the devils bath en devils ink gezien. Dit was een vulkanisch gebied en er waren overal bubbels en je rook de zwavel erg goed. De stenen en meren hadden allerlei kleuren, zo was devil's bath een knalgeel meer. Om 10.15 moesten we buiten het park zijn omdat daar een geiser zou uitbarsten. Dit was erg indrukwekkend om te zien. Hierna zijn we terug het park in gegaan om de rest te bezichtigen. Toen we klaar waren zijn we naar de warme rivier gegaan. Je moest wel oppassen want als je 1 meter te ver naar links of rechts ging zitten was het te heet of te koud. Ook mocht je hoofd niet onder water omdat je anders allerlei ziektes kon kregen. Maar het was heel speciaal en lekker warm! Het duurde niet lang voordat de Chinezen onze auto langs de kant had zien staan en met selfiesticks de plek veroverde.
Daarna zijn we naar Taupo gereden en hebben we bij een rivier gekampeerd.

12-03-2016
Vandaag was Yaël der dag!!! Ze ging SKYDIVEN! Het probleem was alleen dat Rik banger was dan Yaël haha (en hij ging niet eens de lucht in). Yaël en Rik werden opgehaald in een Limo en Tom ging weer sporten. Eenmaal aangekomen bij het skydive bedrijf ging het allemaal heel vlug en voor Rik het wist was Yaël weg. Yaël zat in het roze vliegtuigje omhoog en vond het allemaal geweldig! Op 4.5 km hoogte is ze uit het vliegtuig gesprongen. Het voelde niet als vallen maar als vliegen en het uitzicht was prachtig! Ze heeft de tijd van haar leven gehad en wil nu nog vaker gaan skydiven. Na afloop kreeg ze nog haar filmpje en foto's mee en werden we teruggebracht met de limo.
's Middags hadden we een kajak tour op het meer van Taupo, wat eigenlijk een grote vulkaan is. Deze tour was erg leuk en we hadden ook nog een Maorie carving in de rots gezien. Deze was alleen niet zo oud als dat we dachten, pas 35 jaar. Het water was erg helder en we hadden alledrie genoten. Hierna zijn we naar de slaapplek gereden waar we een mooie zonsondergang hadden gezien.

p.s. Ondertussen kwam de rijst die Tom dag 2 had gekocht (a 5 kilo) onze neus wel uit. :P

13-03-2016
Vandaag waren we heel vroeg opgestaan, omdat we de Tongariro crossing gingen doen. Nadat we waren uitgelachen, omdat het enige warme dat we hadden een kerstmuts was, werden we met de bus naar het beginpunt gebracht. Daar kregen we nog een pet van de buschauffeur omdat hij medelijden had met onze onvoorbereidheid. Tom en Rik waren erg enthousiast omdat ze allerlei punten uit LOTR herkenden. Dus om de zoveel meter begonnen ze te schreeuwen over urkhais en elven. We liepen 19 km over de bergen langs mount Doom af. Het was een hele mooie route met aparte natuur. Er was geeneen vogel te bekennen, omdat het een vulkanisch gebied is. Na 6 uur kwamen we weer bij de auto, we waren kapot, maar we hadden het gehaald! We zijn toen doorgereden naar een zwembad. Daar hebben we even gezwommen, zodat we daarna een gratis douche hadden. 's Avonds was ons gas op en omdat het zondag was, konden we nergens aan nieuw gas komen. Toen hebben we maar friet gegeten, arme wij :p.

14-03-2016
Nadat we 12 uur geslapen hadden, probeerden we op te staan, maar bewegen was onmogelijk. Deze dag hadden we niks gepland. We zijn langs het Taupo meer naar de volgende slaapplek gereden en hebben daar vooral series gekeken in de auto, omdat het regende en omdat we niet in staat waren iets actiefs te gaan doen.

15-03-2016
Vandaag zijn we naar de Waitomo grotten gegaan. Daar aangekomen kregen we hele sexy wetsuits aan die super dik waren. We voelden ons net sneeuwpoppen of michellinmannetjes. Toen was het zover, we gingen via een lange ladder de grotten in. Het was een heel avontuurlijke tour, want soms moesten we door hele smalle gangen kruipen om verder te komen. Je moest hier echt niet claustrofobisch voor zijn. Op een gegeven moment moesten we allemaal onze lampjes op de helmen uitdoen en in een polonaise door het hoge water lopen. Toen zagen we overal glowworms, dat was echt magisch! We zijn ook een gedeelte op opblaasbare banden gaan liggen met de lampen uit. Toen we daarop dreven, zagen we heel veel glowworms. We kregen op een gegeven moment de keus om door een hele smalle gang te kruipen of om een alternatieve route te nemen. Tom en Yaël zijn door de smalle gang gekropen (en kregen daar meteen al spijt van), maar Rik was verstandig en paste hiervoor. Na een hoop klimmen, zwemmen en kruipen, kwamen we bij de uitgang.
Hierna zijn we naar een slaapplek gereden, waar we wijn en chips kregen van de mevrouw naast ons.

16-03-2016
Vandaag vroeg opgestaan en onze spullen ingepakt, want vandaag moesten we de auto inleveren. Toen we in Auckland aankwamen heeft Rik de auto van binnen en van buiten gepoetst. Dit vonden Tom en Yaël wel handig;). Hierna hebben we de auto ingeleverd en zijn we naar ons hostel gegaan. Om 1 uur hadden we met Tom afgesproken om nog wat door de stad te lopen. Hier had Yaël nog een super goeie jas gekocht, waar ze heel blij mee is. 's Avonds hadden we in het hostel van Tom samen gekookt en gegeten. Hierna hadden we nog wat in het donker rondgelopen en zijn we op tijd gaan slapen.

17-03-2016
om 03.45 opgestaan om de bus te pakken naar het vliegveld. Eerst vlogen we van Auckland naar Melbourne en vanuit daar zijn we naar Bangkok gevlogen. Eenmaal in Bangkok zijn we meteen verwelkomd door een stomme taxichauffeur want we werden meteen weer afgezet (alweer). Maar ons hotel was wel heel goed en hier konden we helemaal tot rust komen. Yaël haalde de douche niet eens, ze ging liggen op het bed en was meteen weg.

18-03-2016
Vandaag hadden we ontbeten in het hotel en hadden we ons weer goed volgevreten. Verder hebben we vandaag wat rondgelopen om te zien wat we nog herkenden. 's Avonds hadden we gegeten bij een restaurant met een mega boedha en had Rik eindelijk weer een lekker biertje.

19-03-2016
Bij de 7-eleven ontbeten en daarna naar de Chatuchak markt gegaan. Hier zijn we op souvenierjacht gegaan. Dit was flink zoeken maar uiteindelijk hadden we gevonden wat we nodig hadden. We zijn met de boot teruggegaan richting ons hotel. 's Avonds zijn we lekker gaan uiteten in een nieuw straatje dat we ontdekt hadden. Het restaurant stond vol met debiele beeldjes, wat erg grappig was.
Als afsluiter van de dag besloten we een olie massage te nemen. Laten we het er maar op houden dat dit voor ons de 1e en meteen de laatste keer was geweest, het was ons iets te intiem!

20-03-2016
Vandaag bleven we tot 12 uur in de hotelkamer omdat we zo lang mogelijk van de airco wilden genieten. Om 12 uur checkten we uit en toen zijn we wat gaan drinken bij een restaurantje en hebben we nog wat rondgelopen door Bangkok. Rond een uur of 5 zijn we gaan uit eten en daarna hebben we nog een Thaise massage genomen (welke niet zo intiem was), deze massage was de beste die we ooit gehad hadden. Om 10 uur werden we opgehaald en gingen we richting het vliegveld.

21-03-2016
om 01.45 vertrok ons vliegtuig richting Kiev en vanuit Kiev vlogen we richting Amsterdam waar we rond 12 uur aankwamen. Hier werden we opgewacht door onze families. Het was echt heel leuk om iedereen weer te zien en we hadden zelfs een spandoek! Als afsluiter van de dag hadden we met z'n allen bij Rik thuis frietjes gegeten.

Dit was het einde van al onze avonturen! We hopen dat jullie genoten hebben van al onze verhalen en we spreken iedereen binnenkort weer! We willen jullie in ieder geval bedanken voor het lezen en we vinden het erg leuk dat jullie ons al die tijd gevolgd hebben!

Bedankt allemaal en tot snel!!

Groetjes Rik en Yaël

• 26 Maart 2016 - 16:45

Mieke En Henri Schoonbrood:

We hebben mooie verslagen gelezen en jullie hebben heel wat gezien
    Fijn dat jullie dit hebben kunnen doen.
    Toch zijn opa en oma blij dat jullie weer gezond en wel terug zijn.

• 26 Maart 2016 - 18:18

Joop En Marjon:

Deze reis vergeten jullie nooit meer.