al meer dan een maand weg! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu al meer dan een maand weg! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

al meer dan een maand weg!

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

10 April 2010 | Australië, Coffs Harbour

Hallo allemaal
Ten eerste: nog vrolijk pasen!
en ten tweede: sorry voor de lange stilte, maar we moeten het wel spannend houden he.
De vorige keer waren we in Anna Bay. dan zullen we vanaf daar verder vertellen.
De jongen van de startersgroep was inderdaad nog gekomen met een andere jongen van de startersgroep er nog bij. dat was wel gezellig. daar hebben we een paar dagen mee doorgebracht. op een avond hebben we met zn allen een kampvuur gemaakt. we zijn naar Shoal Bay gegaan. daar zijn we een berg opgelopen en toen hadden we een prachtig uitzicht over de zee, daar hebben we ook foto' s van. er was alleen 1 probleempje. wij dachten, we nemen de natuurroute, dat lijkt ons mooi. maar het leek wel of daar al 10 jaar niet meer gelopen was want je liep echt tegen allemaal over het pad gegroeide planten aan. dat maakte yael een beetje bang voor spinnen, want die zitten er en groot! het pad hield maar niet op en leek wel steeds dichter te worden. na een mooi uitzicht op een strandje en andere rotsen, zijn we terug gegaan. op de terugweg naar beneden hoorden wij gekraak van een boom en zagen we een super grote hagedis! die kwam later op het pad dus daar hebben we een goeie foto van! het lukte ons toen om op dat mooie strandje te komen! daar hebben rik en die andere 2 jongens in de zee gezwommen en daarna een rots beklommen. yael bleef zonnen en op de spullen passen. op de terugweg hebben we nog naar koala' s gezocht, maar niet gevonden. maar die komen we vast nog wel eens tegen!
Toen hebben we een nacht geslapen op een mooie plek vlakbij Anna Bay, bij One Mile Beach. daar stond een gratis bbq die op stroom werkt, zoals die hier overal staan op parkjes. en daar maken wij natuurlijk goed gebruik van want dat kost ons geen gas of niks! de andere 2 jongens waren al doorgereden.
De volgende dag zijn we onderweg naar Port Macquarie bij Seals Rock gestopt. Daar was het echt super mooi! weer een heel mooi strand en een geweldig uitzicht. de zee was helemaal doorzichtig en helder. en we hadden een stukje zee tussen 2 rotsen gevonden waar het heel rustig was. bijna geen golven of mensen. dat was erg leuk en fijn om even af te koelen. er was alleen 1 heel eng ding gebeurd daar. we hadden de auto geparkeerd en toen rik van de wc afkwam bleef hij ineens staan voor de auto. bleek er een heeeeeeeele grote spin op zijn raam te zitten met langere benen dan die van ons. yael is die auto toen uitgegaan..toen hebben we aan een man gevraagd of die spin gevaarlijk was. en hij zei van niet en was zo vriendelijk te vertellen (waar vooral yael heel blij mee was) dat ze overal hier zaten en op je kwamen zitten en dat die zeker in de auto probeerde te komen. toen raakte hij het beest aan en rende die onder de auto. yael ging die auto niet meer in tot grote irritatie van rik. gevaarlijk of niet een spin blijft een spin. na uren en veel spuiten met spinnengif zijn we verder gereisd. We hebben toen op een plek met natuurlijk weer bbq' s geslapen vlak voor Port Macquarie.
De dag erop zijn we naar port Macquarie zelf gereisd. dat is echt een leuke en mooie stad. weer veel mooie stranden en bbq' s en veel winkels! ' s avonds gingen we soms op de pier zitten op een bankje met een zak chips en dan kon je heel mooi over de zee en de stad kijken met allemaal lichtjes. We hebben overdag ook een paar keer dolfijnen zien zwemmen! best dichtbij. op een avond kwam er een gestoorde dikke negerin ook op de pier met haar vrienden en maakte een hele scene. hierna kwam ze naar ons toe. toen was ze gelukkig wat rustiger en was het best grappig om met haar te kletsen. ze gaf ons haar pasfoto. de dagen erna hebben we haar nog een paar keer gesproken. met pasen zijn we niks tekort gekomen. in het winkelcentrum liepen een paashaas en een fee en die gaven ons 2 keer een paaseitje en wilden weten waar we vandaan kwamen. en nou moeten jullie de krant bellen want: yael heeft chocola geweigerd (na 2 paashazen in de aanbieding) maar dat is nog niet alles. rik eet voortaan smeerkaas, druiven en: sla! dit is een hele vooruitgang. in Port Macquarie komen iedere avond rond half 7 als het donker wordt honderdduizenden vleermuizen over vliegen! en dat is echt niet overdreven. ze vliegen over een breedte van ongeveer 5 km. en gaan op zoek naar fruit. de lucht wordt dan zwart van de vleermuizen.
we zaten op een plek waar het rond 5 uur eb werd in een rivier die van de zee afkomt en dan kon je zo naar een eilandje lopen over zand waar anders water was. dat hebben we een keertje gedaan en zijn toen best ver gelopen. tot we wormpjes en krabbetjes overal zagen. toen gingen we maar terug!
we wilden verder gaan naar de volgende stad. maar zaten ingesloten door een of andere triathlon en we moesten wachten op onze post. we hadden het na 2 weken echt gezien hier, maar nog steeds geen post! na 8 dagen sinds de post verzonden was hebben we ons nummer gegeven aan een mevrouw die bij de post werkt en zijn we verdergereisd. die mevrouw zou elke dag kijken of er post was, lief he. we hebben toen maar gebeld naar iets van de overheid voor de auto. want die post komt waarschijnlijk niet meer aan en was waarschijnlijk een soort wegenbelasting. toen moesten we een formulier uitprinten en weer opsturen, dus dat is opgelost!
wat waren we blij toen we naar Coffs Harbour konden! daar zitten we nu voor de 3e dag. we hebben meteen onze nieuwe post weer hierheen laten sturen, die zal er maandag waarschijnlijk zijn. Hier is weer een winkelcentrum en gister zijn we naar het strand gelopen en dat is echt heel mooi. je hebt daar een hoge pier waar je vanaf kan springen, dat doet iedereen dus dat kan daar en is veilig:p! het is ongeveer 7 meter hoog en we gaan er ook nog vanaf springen als we durven..haha. er is anders ook nog een lagere van nog geen 2 meter:p.
Omdat onze post er vandaag nog niet is en we overmorgen pas weer kunnen kijken, gaan we de auto bij dat strand neerzetten. daar heb je douches, bbq' s en wc' s en ook daar is weer een mooi strand met allemaal eilanden!
We zijn nu geparkeerd bij de Botanic Gardens, zoals je in Sydney de Royal Botanic Gardens had. dat is een heel groot park met allemaal verschillende afdelingen natuur met een pad erdoor. zo heb je regenwoud en niet-australische planten en bloemen enz enz. toen we gister erdoor liepen waren we nog maar net binnen of yael zat alweer in rik zn nek. er liep een super grote hagedis over het pad heel dichtbij ons! dit was een andere dan die bij Shoal Bay, maar bijna evengroot. Ook liepen er duizenden kleintjes rond.
De foto' s erop zetten lukt niet op deze computer. dus we gaam zo nog naar een ander internetcafe het proberen en anders zullen jullie moeten wachten tot de volgende stad..
dat was het lange verhaal
maandag gaan we naar het Pet Porpoise Pool. dat is een soort dolfinarium, alleen kan je ze daar voeren en geven ze je kusjes en een 'hand'. en er is een park met kangaroos en struisvogels. maandag is het hopelijk rustig. we hebben er heel veel zin in!! dit is de site ervan (wel in het Engels) : http://www.dolphinmarinemagic.com.au/
Groetjes Rik en Yael
daar hebben jullie weer geluk, in een ander internetcafe lukte het wel!
dit is de site:
je moet hier inloggen met:
emailadres: ryoaseeln@hotmail.com
en wachtwoord: rikenyael

• 10 April 2010 - 09:59

Marten Salverda:

Prachtige avonturen! Misschien toch maar een keer een spinnen-wen-cursus gaan lopen!
    Ook leuk hoe je zo met allerlei mensen in contact komt he?
    Ik vertrek vandaag naar Lissabon voor talencursus, mijn Netty komt over twee weken en dan blijven we nog 6 weken in Portugal! Maar ik zal ook daar jullie verhalen blijven volgen hoor (internet in een dorpshuis!).
    Heel veel groeten en heel veel plezier!!!!
    Marten Salverda

• 10 April 2010 - 10:10

Colin:

1e post(denk ik, want ik zie geen andere posts:P)

wat een verhaal!
    het doet me allemaal een beetje denken aan een mix van israël en frankrijk.
    die spin 0.0 daar zou ik ook van schrikken dus rik ik vind het niet raar dat yaël de auto uit ging. maar je bent wel goed bezig rik, met die smeerkaas enzo! dan heb ik nog 1 vraag: hoe komen jullie nou eigenlijk aan stroom om bijv. je telefoon op te laden? want zover ik weet zijn er meestal geen stopcontacten in cafe's. of is dat in Australië wel? oh, en volgens mij heeft mamma wel iets van €30 voor dat gesprek met jou betaald! :P het duurde zo lang. nou goed, veel plezier nog.

,colin

• 10 April 2010 - 10:11

Colin:

oh ik schreef dus tegelijk met iemand anders een reactie:p geen 1e post dus.

• 10 April 2010 - 11:22

Marjon En Joop:

Hoy Yaël en Rik.
    Die grote zwerm in de lucht moeten beslist ook spinnen zijn geweest die op vleermuizen leken!!!!!
    Zo te horen ,gaat het goed met jullie samen daar Down Under.
    Hou je taai!!!!! Trouwens die spinnen zijn ook eetbaar en de lange poten kun je als tandenstokers gebruiken.
    Keep smiling....
    greetings...

• 10 April 2010 - 12:36

Femke De Liefste:

Wow yael je bent echt al bruin, en ik zou ook super bang zijn voor die spin hahah
    hier zat er laatst ook een en ik heb net zo lang aan iedereen zn kop gezeurd tot ze m dood gingen maken.

xxxx

• 10 April 2010 - 16:22

Mama (Ellie):

Hey Rik en Yael
    Geweldig mooie foto's zeg en wat hebben jullie een praktische waslijn haha.
    Jullie hebben weer vanalles gezien en gedaan, geweldig om te lezen.
    kusjes mama

• 10 April 2010 - 17:47

Elke:

Broertje & Yael,

Mooi verhaal en hele mooie foto's weer! Echt super leuk wat jullie daar allemaal meemaken.
    Yael: over je spinnenangst kom je mss nog wel overheen :p hoop het voor je!
    Nog super veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal en de volgende foto's

Groetjes en veel kusjes Elke

• 10 April 2010 - 17:56

Erik En Lia:

Leuk om jullie avonturen te lezen.
    Het lijkt ons echt heel mooi daar.
    Zo groot...om elke bocht een nieuwe verrassing!
    Geniet ze...

• 11 April 2010 - 09:44

Niek:

Hey rik en Yael,
    Weer een mooi verhaal van jullie avonturen down under.Och en die spinnen horen er gewoon bij toch.
    Ook de foto's zijn mooi,
    alleen op een ervan zag ik dat Rik behoorlijk breed is geworden, maar ja wat wil je met al dat lekkere barbequen.

Have fun.

Have fun.

groeten uit ASTUHHHHHH

• 11 April 2010 - 17:17

Wouter B:

Spinnen, hagedissen en barbeques, echt Australian life, ik hoor het wel :)

• 11 April 2010 - 19:14

Mamma Theun:

en ergens bij Seals Rock zit nou een Australiër in zijn vuistje te lachen omdat hij zo'n backpackersgrietje de stuipen op het lijf heeft gejaagd! Wie gelooft wordt zalig, meid!

• 17 April 2010 - 08:58

Pappa Sam:

Hoi Rik en Yaël hé hé eindelijk mogen jullie de gekke dolfijnen en pinguïns knuffelen. Yaël wacht al ik weet niet hoeveel jaren om zoiets te doen. Om de pijn van het wachten te verzachten had ze ook, ik weet niet hoeveel van die knuffels.

Jullie stralen allebei van geluk en de huis op wielen van jullie is ook prachtig. Het doet jullie goed, dat zie ik, al de indrukken maar ook al die rust aan het strand, bij de kampvuur en zo..

En trouwens, hebben ze daar zoiets als Vales? Hoe smaakt de vegetarische kangoeroe vlees?

Kusjes, Pappa