Birubi Beach - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Birubi Beach - Reisverslag uit Anna Bay, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Birubi Beach

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

18 Maart 2010 | Australië, Anna Bay

Hallo allemaal!
We hebben de auto gekocht! een mooie rooie ford falcon futura station wagon. hij doet het heel goed. toen we de auto hadden, zijn we uit Sydney gegaan, want daar hadden we het wel gezien en we wilden de rest zien. we hebben ook een matras en kussens voor achterin gekocht.
we hebben toen een flink eind gereden, dat was leuk. we kwamen uit vlakbij Munmorrah. op zoek naar een douche liepen we een trap tussen allemaal bush bush op naar het strand. onderweg kwam er ineens een bejaarde man uit de bush bush die voor mooie foto' s te maken al uren rondliep daar en de weg kwijt was geraakt. dat was wel grappig. maar toen bleef hij maar tegen ons kletsen over dat we niet naar Uluru moesten gaan ( een mooie berg midden in Australie ), want die was lelijk volgens hem, terwijl iedereen zegt dat die mooi is haha. een beetje een gekke man. maar dat strand was wel mooi, alleen geen douches. maar volgens die man waren die in Munmorrah zelf wel. dus wij reden daarheen met ons mooie navigatiesysteem, maar daar was ook niks. Rik besloot toen maar aan een lokale vrouw te vragen of zij misschien wist waar er een douche was. toen zei ze heel vriendelijk: oo kom maar bij ons douchen, je bent vrij om te komen! dat sloegen we natuurlijk niet af. we kregen thee, een douche en 2 boekjes om door australie te reizen. haar man was monteur geweest en wilde natuurlijk onze auto zien. soms startte de auto niet, maar dat kwam daarna dan vanzelf weer goed. en die man keek, maar zag niks, hij zei dat het een hele goeie auto was. maar hij startte toen weer even niet. hij zei: laat de sleutel eens zien. en toen bleek dat die zover afgesleten was dat het daaraan lag! dus nou hebben we gewoon 1 van de reservesleutels in gebruik. een klein simpel dingetje die je niet zou verwachten! die mensen hebben ons toen gezegd dat we bij Swansea konden slapen, het grootste zoutwatermeer in Australie. dat hebben we gedaan, daar stonden meer campers enzo. het was heel mooi daar. maar toen we moesten koken, regende het keihard. dus zat rik met een een handoek boven zich gespannen en 1 over zn hoofd te koken, maar dat had hij heel goed gedaan. de volgende dag gingen we weer verder naar het noorden en stopten na een dag in newcastle aan het strand bij een mooie plek om daar te gaan slapen. het was aan een rivier die van de zee afkwam. en ineens zei rik: ik zie een haai! maar dat bleek een dolfijn te zijn, in die rivier! dat was wel heel speciaal. die zwom nog niet eens zo ver weg. de dag daarop zijn we naar anna bay gereden. we hadden toen een strand gevonden waar je via een klein paadje kwam en daar was helemaal niemand. best een groot strand, een soort privestrand was dat toen! daar zijn we een tijd gebleven. een meisje had ons verteld dat we naar Birubi Beach zouden moeten gaan, want daar kon je slapen en daar was het heel mooi. dus daar zijn we nu, al een paar dagen. en het is inderdaad heel mooi. het is steeds boven de 30 graden en we zitten hier natuurlijk aan de zee. en rechts is een woestijn, we hebben ook al kamelen gezien. en links allemaal rotsen in de zee. je kunt hier goed de zonsondergang zien! we hebben wc' s en douches vlakbij dus dat is ook wel fijn. we blijven hier een paar daagjes bijbruinen en er komt waarschijnlijk nog 1 jongen van onze startersgroep langs en daarna gaan we weer verder. maar voorlopig zitten we hier heel goed! ' s avonds liggen we steeds eerst even met de achterklep open en dan zie je ver weg botenlichtjes en er zijn heel veel sterren.
dat was het weer voor even. we hoorden dat het al wat warmer werd daar, dat is mooi.
Groetjes Rik en Yael

ps: er staan weer foto' s op de site
weet je niet meer hoe je er moet komen klik dan hieronder op vorige. en links rijden gaat Rik trouwens erg goed af!

• 18 Maart 2010 - 06:19

Dirk:

First:-p

dat het warme weer maar is hier heen komt!!

Jullie moeten zeker gaan surfen.
    Ik denk dat je dan nooit meer weg wilt!

Groeten

• 18 Maart 2010 - 07:59

Pappa Rosen:

Hey,onze jongedame en heer,

Ik ben zo trots op jullie dat jullie het zo goed zelf alles regelen om mooie dagen van te maken. Elke keer komen jullie een probleem tegen en dan maken jullie toch iets mooi van.

Niet teveel zonnen he! (sorry, bezorgde vader instinct kan ik echt niks aan doen...)

• 18 Maart 2010 - 10:39

Femke De Liefste:

echt super leuk allemaal !!!
    en echt super lief dat je mij belde:D

ik zal snel weer is een mailtje sturen haha
    xxxx

• 18 Maart 2010 - 12:27

Mamma Theun:

mooie kussensloopjes! :P

• 18 Maart 2010 - 15:22

Evial:

Hooooj:D

Ik had de foto's gezien
    Enne ik zag dat je je kettinkje niet op had
    Leg dat maar eens uit mervrouw Rosen
    Maare wel leuke foto's
    En was het leuk om met Jingo te skype?:P

xxx

• 18 Maart 2010 - 16:49

Lisanne:

Whoo rik en yael echt vet allemaal!!! klinkt echt super!!! echt!! we hebbe effe auto gekocht haha echt leuk!! veel plezier da nog he maar dat lukt volgens mij prima!!! kus kus lies

• 18 Maart 2010 - 17:38

Mama (ellie):

Hey Rik en Yael
    Leuk om weer eens wat van jullie avonturen te lezen, supergaaf.Het is daar echt schitterend.
    dikke kus mama

• 18 Maart 2010 - 17:44

Marjon En Joop:

Ha die Jael en Rik.
    Jullie beginnen al aardig thuis te raken daar aan die andere kant. Elke nieuwe ervaring kunnen jullie wel weer mooi op je lijstje schrijven.
    Hou je haaks.
    Groetjes!!!!!

• 19 Maart 2010 - 11:50

Carry & Martijn:

We lezen dat jullie eruug veel leuke dingen meemaken. Geniet ervan !
    Groetjes vanuit het ooh zo zonnige asten.
    Carry,martijn,tyn & jimi

• 19 Maart 2010 - 12:53

Nikki:

Hee Rik en Yaël,

Ik ben jaloers op jullie weer. Het wordt hier wel wat beter, maar niet te vergelijken met jullie natuurlijk ;).
    Aan jullie verhalen te zien, hebben jullie het heel erg naar je zin. Kan ook niet anders natuurlijk! Geniet ervan, en tot het volgende berichtje!

xxx

• 20 Maart 2010 - 21:15

Arlette:

Ooooh wat relaxed allemaal en slapen in die auto, echt gezellig. Kijk nu alweer uit naar het volgende nieuwsbericht met bijbehorende foto's

• 21 Maart 2010 - 15:37

Oma Bets:

hardstikke leuk om te lezen hoe het met jullie gaat alles oke hier groetjes

• 22 Maart 2010 - 21:09

Mariëtte:

Hoi Rik en Yael,
    Ziet er allemaal fantastisch uit...
    Geniet ervan!

Groetjes,
    Mariëtte (DLL Ehv)

• 24 Maart 2010 - 11:48

Marten Salverda:

Fijn dat alles zo prima verloopt! Het enthousiasme spat van jullie reisverslagen af!!
    Aan de stijl kan ik merken dat jullie nog veel meer zouden willen vertellen en dan het liefst alles tegelijk...
    Wat een heerlijk avontuur he, dat gebackpack. En dan ook nog met een knus autootje in plaats van te voet.
    Bij de Jumbo is het zonder jou een saaie boel, Yael. Stuur ze wel regelmatig een kaartje he?
    Zelf ga ik vanaf 10 april een twee-weekse cursus Portugees doen in Lissabon. Ik heb de afgelopen jaren zelf al veel aan die taal gedaan. Daarna komt mijn vrouw over en we blijven dan nog zes weken op ons boerderijtje daar. Kijk, als jullie tijd hebben, maar eens op www.quintamoitas.tk. Op de homepage kun je doorklikken op een diaklankbeeld.
    Internetten doen we daar via een parochiehuis in de buurt. Mailtje ook altijd welkom via m.salverda@chello.nl.
    Voor jullie beiden alle goeds vanuit huize Salverda.
    En hartstikke blijven genieten he...!

• 28 Maart 2010 - 10:39

Jolanda En Peter:

Hallo Yael en Rik,

Het is leuk om te lezen dat het een leukee vakantie is, alleen ietsjes langer dan normaar!!!!
    Veel plezier

• 04 April 2010 - 15:13

Oma Boot:

Hallo Rik en Yael

fijne paasdagen,
    ik zal een extra eitje eten op jullie.Jammer dat jullie er morgen niet bij zijn met de Paasbrunch.

veel liefs van Oma

• 09 April 2010 - 19:03

Ellen (therapie):

Hoi Rik en Yael,

Eindelijk zit je dan daar Rik, we hebben vaak over Australie gesproken.

Via google jullie site gevonden! Wat jullie nu meemaken is voor mij alweer 10 jaar geleden. Bij het lezen van jullie reisverslag kreeg ik toch wel heimwee...

Zo te lezen zitten jullie al helemaal in dat unieke "easy going", wereldje van "Ozzie".

Geniet ervan!

Groet Ellen (gezondheidsplein)

• 10 Mei 2010 - 20:17

Henriëtte:

Geniet van jullie supergave reis.