Oost west, thuis best - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Oost west, thuis best - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Oost west, thuis best

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

17 Juni 2010 | Australië, Sydney

Hello everybody,

Zoals de meesten van jullie al zullen weten, komen we terug. Na 3 maanden in plaats van een jaar..

De reden hiervoor is dat Yael heel erg last van eczeem heeft en we maar een paar uur per nacht slaap krijgen hierdoor. Daarom zijn we steeds ziek en moe en zo is er natuurlijk niet veel aan.
We zijn heel dankbaar voor de leuke dingen die we hebben meegemaakt hier en vinden het ontzettend leuk dat jullie ons gevolgd hebben!!
We gaan na onze studie allebei terug naar Australie om het dan af te maken! Daar hebben we nu al zin in. Want we kunnen nu wel hier blijven en het uitzitten, maar dan lossen we het liever eerst op om dan goed terug te gaan. Bovendien zijn we dan een stuk ouder en wijzer!
We vliegen hier de 21e aan, voor ons 's avonds. We komen om 9.10 's ochtens jullie tijd op de 24e aan op Schiphol. Hopelijk is het weer daar beter dan het hier nu is (grijze lucht en kou!).

Dan zullen we nou eens even gaan vertellen hoe het afgelopen is met ons na ons laatste verhaal!
De Australia Zoo was ontzettend leuk!! Je had er vooral veel Australische dieren en ook een hagedis groter dan ons! Dit is een soort draak. En we hebben olifanten gevoerd, dat was echt heel leuk en die waren heel lief! Dan moest je in de rij gaan staan en een stuk fruit pakken en dan voor hun gaan staan en die pakten het dan uit je hand met hun slurf. Dat was erg glibberig en bezeverd haha! We zijn ook naar het befaamde crocseum geweest van de bekende Steve Irwin a.k.a. ' The crocodile hunter' . Dat was een geweldige show! Er werden eerst allemaal vogels losgelaten en die vlogen als gekken rond, je zag echt dat ze plezier hadden, van die hysterische papegaaien, dat was erg grappig. Ze vlogen centimeters over ons heen. Dat waren heel veel verschillende vogels en later kwam er ook nog een hele grote vogel, toen we die allemaal moesten roepen, het stadium ingevlogen. Het was leuk om te zien dat die vogels niet wegvlogen, en na hun hysterische gevlieg gewoon weer op de arm van een verzorger gingen zitten om terug naar hun kooi te gaan. Maar toen begon het pas echt: de krokodillen kwamen eraan. Ze gingen die voeren, op een manier dat de krokodil ervoor moest springen. Dat was heel gaaf om te zien, eerst in het water en toen ook op het land. Ze vertelden ondertussen ook vanalles erover.
We zijn daarna ook nog naar een show geweest over roofvogels. Dit was ook in het crocseum. Ze vertelden vanalles over de roofvogels en lieten ze net over ons heen vliegen, nog lager dan de papegaaien, je dacht echt dat ze tegen je aan gingen vliegen! Ze lieten ze eten uit de lucht opvangen. Een roofvogel had een vleugelbreedte van 3 meter!! Die was echt gigantisch! Het was een soort aasgier en die was heel grappig, want er stonden 2 verzorgers met eten aan elke kant en daar moest hij dus de hele tijd tussen heen en weer gaan. En in plaats van dat hij vloog rende die heel grappig met zijn vleugels in de lucht en het leek nergens op haha!
Er liep ook een verzorger rond met een wombat aan een lijntje, alleen in deze dierentuin hebben ze tamme wombats. Ze vertelden dat de wombats heel erg genieten van hun dagelijkse wandeling door de dierentuin. Je mocht hem aaien en de verzorger vertelde allemaal leuke dingen erover.
Ze hadden in deze diertuin echt ongelooflijk veel krokodillen, wel meer dan 30! En ook een gigantische python die zo dik was als een gemiddeld bovenbeen! Die kon schijnbaar een heel hert opeten!
Er waren nog meer leuke dieren, dus we hebben het erg naar onze zin gehad!

Hierna zijn we doorgereden naar Noosa Heads, waar ze het allermooiste strand hebben van de hele wereld! En hele mooie routes die erlangsaf lopen. We hebben hier een zeeschildpad zien zwemmen en meerdere dolfijnen. De zonsondergang was ook heel mooi en helemaal compleet toen er dolfijnen langszwommen!
Maar 's avonds zijn we tijdens het aardappelen schillen voor de bbq aangevallen!! Er kwam een roofvogel aangevlogen en die pikte onder Rik zijn handen zo aardappelschillen mee, we schrokken ons kapot! Later bleek dat anderen ook al waren aangevallen, ze pakten het zo uit je hand!
En in Noosa Heads gingen wij natuurlijk een jaar met elkaar. Dus dat moest gevierd worden, we zijn naar ' The Prince of Persia' geweest, een super goeie film!! En daarvoor waren we nog uit gaan eten. En 's ochtends hadden we ontbeten bij de Subway.
In Noosa Heads werd de eczeem zo vervelend dat we definief besloten hadden naar huis te gaan. We zijn toen teruggereden naar Sydney, daar zitten we nu.
We proberen onze auto te verkopen, al wil dat nog niet echt lukken. We zitten de laatste dagen in een hostel. Gister zijn we weer naar de kakatoe's gegaan. Dat was erg leuk! Op een gegeven moment zaten er wel 6 op Yael!! En toen struikelde ze over een ibus haha. Vanavond gaan we naar Shrek 3D om nog even iets leuks te doen net voor we naar huis gaan! Dat is in de IMAXbioscoop, daar hebben ze het grootste scherm van de wereld!! En dan ook nog in 3D, dus dat wordt heel leuk. We hebben van te voren gereserveerd en zitten daardoor mooi achteraan in het midden, een perfecte plek! Voor de rest gaan we vandaag nog proberen onze auto te verkopen en wat rondlopen in Sydney en misschien nog even naar de kakatoe's.

Wij wensen jullie nog een fijne dag in Deurne en houd vol, want we zijn er bijna!

Groetjes en tot gauw

• 17 Juni 2010 - 05:53

Arlette:

Lieve luitjes, welkom thuis!!!

En wat jullie de afgelopen maanden meegemaakt hebben, pakken ze je niet meer af.

• 17 Juni 2010 - 06:28

Odice:

Hey! het was 'kort' maar krachtig.. geniet er nog even van en natuurlijk welkom thuis! Ik heb genoten van jullie reisverhalen..
    Heel veel groetjes van Odice

• 17 Juni 2010 - 07:29

Niek:

Hey Rik en Yael,
    jammer voor jullie dat de reis afgebroken gaat worden, maar wel een verstandige beslissing van jullie.
    Mooie herinneringen hebben jullie in ieder geval genoeg.

Goeie reis en tot gauw.

groetjes,

Niek

• 17 Juni 2010 - 08:14

Marten Salverda:

Jammer, maar heel verstandig! Bovendien hebben jullie er een mooie tijd opzitten met heel veel leuke ervaringen. Later afmaken kan altijd nog. Ben benieuwd wat jullie gaan studeren!
    Goede reis terug en tot ziens (bij de Jumbo?)
    Marten

• 17 Juni 2010 - 09:53

Femke De Liefste:

de 24ste savonds gaan we afspreken:D

• 17 Juni 2010 - 11:10

Wouter B:

Hoi hoi!

Jammer dat jullie al eerder naar huis komen, maar wel heel begrijpelijk. En ik weet uit eigen ervaring dat je van 3 maanden ook al heel veel leert en geniet. En... een goede reden om een keer terug te gaan :) Geniet nog even van de dieren en succes met de verkoop van de auto!

Groeten,
    Wouter

• 17 Juni 2010 - 15:46

Erik En Lia:

Hoi Rik en Yael,
    Jammer zeg dat die eczeem roet in het eten gooit.
    Gelukkig hebben jullie al voor 10 genoten.

Goede terug reis naar ons mooie kikkerlandje.

tot binnenkort
    Erik en Lia

• 17 Juni 2010 - 20:19

Mamma Theun:

Yaël, doe je wel nog eerst even de was voordat je naar huis komt?! ;)

• 17 Juni 2010 - 21:50

Pappa Rosen:

fijn om te horen dat jullie zo veel leuke dingen hebben meegemaakt. En jullie hebben ook alles gedaan om te blijven dat weet ik gewoon.

Tot gauw, Pappa

• 23 Juni 2010 - 09:20

Tom:

Rikker!

Jammer dat jullie al naar huis moeten komen. Alleen nu kunnen we binnenkort wel weer op stap. Das dan wel weer een klein lichtpuntje. ;)

Tot snel!