Pretparken en beesten op de Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Pretparken en beesten op de Gold Coast - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Pretparken en beesten op de Gold Coast

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

28 Mei 2010 | Australië, Brisbane

Hallo!

Daar zijn we dan, het heeft even geduurd, maar hier komt het volgende verhaal:

Byron Bay was gezellig, maar klein, dus daar zijn we vlak na ons verhaal weer uitgereden.
Toen gingen we naar de Gold Coast. Die begint bij Coolangatta wat ' mooi uitzicht' betekent in de taal van de Aboriginals en dat had het zeker! De Gold Coast is een heel netjes onderhouden soort lange stad met flats en alles erop en eraan langs de zee af. In Coolangatta kon je ver weg Surfers Paradise zien aan zee.
Coolangatta is de eerste stad in Queensland, een nieuwe staat. De eerste nacht daar hadden we een hele mooie plek gevonden op een berg midden boven de stad. We hadden er een heel mooi uitzicht, een bbq en een boiler en we dachten er rustig te kunnen gaan slapen, omdat er nergens een bordje stond dat dat verboden was, zoals overal. We vielen daar in slaap tot we om 3 uur 's nachts wakker werden van gebonk op de ramen en van al het licht dat naar binnen geschenen werd. Het was de Gold Coast City Council, een soort gemeente/politie, maar geen echte politie. We moesten eruit komen..
Daar stonden we dan in onze pyjama in de megakoplampen naast ons autooke. De twee mannen waren erg beleefd en vriendelijk, maar moesten ons een boete geven, omdat we daar niet mochten camperen in de auto. Dit konden we niet weten, omdat normaal als er geen bordje staat, dat je er niet mag slapen, het gewoon mag, maar nu ineens niet. Maar blijkbaar hadden we toch wat beter in onze glazen bol moeten kijken..Een boete van 375 dollar! Maar we mochten een brief schrijven en dat hebben we (Yaels moeder) gedaan. Hopelijk komen we er vanaf!
Na deze fantastische start in Queensland, moesten we om half 4 's nachts terug naar New South Wales rijden (de staat ervoor). Daar moesten we de rest van de nacht spenderen. Coolangatta ligt net over de grens, dus brachten we daar de dagen door, en in Tweed Heads (New South Wales) de nachten. Dat was gelukkig goed te doen!
We hebben er veel in de zee gezwommen met flinke golven. We hebben hier ook een wakebord gekocht en daar zijn we mee het water ingegaan. Dat is hartstikke leuk!
Daarna zijn we doorgereden naar Broadbeach en daarna Surfers Paradise, het hoogtepunt van de Gold Coast. Dit zijn hele mooie plaatsen, die net in opkomst zijn. Er staan geen lelijke maar echt mooie flats en het centrum is ook echt mooi. In Broadbeach was het centrum soms net een Efteling. Met water met gekleurde beelden erin en een megagroot winkelcentrum die op een kasteel leek.
We zijn bij de Gold Coast ook naar 3 pretparken geweest, die heb je hier erg veel namelijk. Een was een pakket van 2 waar we ongelimiteerd heenkonden, dat was een goede deal, want we hebben er erg veel plezier van gehad. Dat was met Dreamworld en Whitewaterworld. Bij Dreamworld heb je allerlei attracties, maar ook een Tiger Island en een gedeelte met allerlei Australische dieren! Daar hielden ze allemaal praatjes over en dat was interessant. We hebben allebei een koala geaaid! En er was een gedeelte waar kangaroes allemaal losliepen en daar liep je dan tussen en die kon je dan voeren. Die waren hartstikke tam en een iets kleiner soort. Dat was heel speciaal, sommige hadden babykangaroetjes in hun buidel. Dat is niet altijd even schattig als je zou denken, want behalve een hoofdje hangt er ook ooit een onvolgroeide lange poot of iets waarvan je niet weet wat het is uit! We zijn er vaak heengeweest.
Whitewaterworld is met heel veel glijbanen en water. Dat was echt heel leuk!
Meer landinwaarts van de Gold Coast af, zijn we naar Tamborine National Park geweest. Daar hebben we over 2 dagen tijd, 3 wandelroutes gelopen. De eerste was het langste en heel rustig. We liepen midden door een klein regenwoud en zagen wilde dieren zoals Walibi' s en gekke vogels. De 2e had een mooie waterval, maar de 3e was het leukste. Daar had je een super grote waterval en daar hebben we nog een beetje ingestaan. En daar was het echt super mooi!!
Daarna zijn we nog naar Movieworld geweest. Daar had je allerlei shows, waaronder een autoshow, waar Rik wel 907809812 foto' s van heeft gemaakt! Maar die was heel gaaf. Ze driften en reden op 2 wielen en deden allerlei stunts. En er waren daar ook attracties, niet super veel maar wel echt leuke! En er was een show van Shrek 4D, nu willen we zeker naar de film die uit gaat komen ervan!
We zijn een beetje lang bij de Gold Coast blijven hangen door het gedoe met de boete en doordat we ziek waren geworden. Maar; no worries, alles is goed gekomen!!
Nu zitten we in Brisbane. Dit is een lelijke stad haha! Maar dat maakt niks uit hoor. In de Gold Coast waren alle gebouwen nieuw en mooi en hier zijn ze oud en lelijk. Maar het centrum is groot en dat is wel leuk om doorheen te lopen. We hebben besloten om iets sneller te gaan reizen, dus dit komt goed uit. We hoeven hier niet al te lang te blijven en rijden waarschijnlijk maandag door naar de Sunshine Coast en daar is de bekende Australia Zoo van Steve Irwin. Dit is een van de beste dierentuinen in de wereld en we kijken er naar uit om daarheen te gaan! We doen nou veel in een keer, maar dat komt omdat hier gewoon veel te doen is en in Cairns gaan we werken. Nou, we gaan maar weer eens teruglopen naar onze auto, want die staat buiten de stad (ongeveer anderhalf uur verderop) want hier is het onberijdbaar en onbetaalbaar met de auto haha. We zijn benieuwd hoe de stad er in het donker uitziet, want dat zien we nou voor het eerst! Hopelijk is het dan wat haha!!

De foto' s staan er weer op in de map Australie 5.
We zullen het nog eens even goed uitleggen voor degenen die het nog niet begrijpen:
stap 1: ga naar www.mijnalbum.nl
stap 2: klik op inloggen
stap 3: log in met emailadres: ryoaseeln@hotmail.com en wachtwoord: rikenyael
stap 4: klik op het gewenste album (deze keer Australie 5)
stap 5: verwijder alstublieft niks
stap 6: klik op uitloggen

Groeten vanuit hier we kijken uit naar jullie reacties!!

Rik en Yael

• 28 Mei 2010 - 12:28

Joop En Marjon:

Het gaat goed met jullie samen.
    De volgende boete wordt zeker door Ellie en Frank betaald!!!!!?

• 28 Mei 2010 - 14:52

Mamma Theun:

Joeys!! Koelala's!!! Crikey!!

• 28 Mei 2010 - 21:16

Ellie:

Ha jongenlui
    Ik heb weer met plezier jullie avonturen zitten lezen. Ik ga nu de foto's bekijken, die zullen ook wel weer mooi zijn xx Ellie

• 30 Mei 2010 - 10:39

Niek:

Hey luitjes,
    Mooi verhaal en foto's
    en jullie vermaken je opperbest zie ik wel.
    Zag ik daar een foto van een Car Wash.
    Je bent toch niet stiekum voor jezelf begonnen he Rik?

Have fun

• 30 Mei 2010 - 16:04

Opa En Oma Schoonbro:

Wat een leuk verslag en wat zien jullie toch veel.
    Goed dat er politie is! hahah! Jammer van het geld. Mogelijk komt het geld weer terug.
    Geniet maar volop van de tijd die jullie daar zijn, want eenmaal weer terug in Nederland moeten jullie weer flink aan de slag.

• 30 Mei 2010 - 17:07

Arlette:

Ach gossie, ik zie jullie al staat midden in de nacht en dan een prent krijgen. Hopelijk gaat het lukken, het geld terug te krijgen.
    Verder de afgelopen dagen regelmatig aan jullie gedacht met de Avondvierdaagse, de eindexamens, met de komende kermis etc. De komende 2 weken krijgen we mooi weer hier. Als ik jullie verhalen lees, zijn jullie toch ook echte avonturiers. Knap trouwens hoe lang jullie het volhouden zonder te hoeven werken.
    Nou lieve luitjes, geniet nog volop....

• 31 Mei 2010 - 17:00

Erik En Lia:

Hoi Rik en Yael,

fijn om te horen dat jullie het zo goed maken.
    Wat een belevenissen allemaal, in dat prachtige land...

Veel groetjes,
    Erik en Lia en kids.

• 06 Juni 2010 - 15:36

Nena :

hey!
    klinkt supergaaf wat jullie daar allemaal meemaken, rik kent me denk ik niet, maar yael hopelijk nog wel haha! voor mij zit het avontuur er alweer bijna op maar ik wil jullie nog heel veel plezier wensen daar en geniet ervan, voor je het weet is 't voorbij;)

groetjes nena

• 15 Juni 2010 - 21:28

Marten Salverda:

Ben net terug uit Portugal. Heb jullie verslag weer met plezier gelezen. Ben heel benieuwd hoe jullie de dierentuin gevonden hebben. Moeten jullie nu echt extra hard werken voor de boete??
    Goede reis maar weer verder!!