Dolfijnen en Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu Dolfijnen en Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

Dolfijnen en Byron Bay!

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

28 April 2010 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal,

We zijn allebei van de 7 meter hoge pier afgesprongen! Rik meteen, Yael heeft anderhalf uur op de rand gestaan. Maar een paar dagen later is het toch gelukt! Je moet gewoon meteen gaan en niet nadenken anders ga je niet meer. Rik heeft 5 keer gesprongen, Yael 2 keer. Goed van ons he zo hoog?!
In Coffs Harbour zijn we dus naar het Pet Porpoise Pool gegaan, dat was ontzettend leuk!
Dat zullen jullie wel zien aan de foto' s ervan!
Het is een soort dolfinarium, maar dan kleiner en je mag er met de dieren in contact komen! Zo is er het zwembad van de dolfijnen waar ballen in liggen en die brengen ze dan naar de kant en dan moet je die voor ze gooien en geven ze ' m weer terug. Ook komen ze met de neus op de kant, omdat ze dan even aandacht willen!
We zijn gekust door dolfijnen en een zeehond, hebben een zeeleeuw, de kleinste pinguins van de wereld, grote vissen, haaitjes en een zeeschildpad gevoerd en een krokodilletje, slangen en een blauwtonghagedis geaaid bij de reptileshow.
Eigenlijk kwam alles 2 keer per dag, je had een ochtendprogramma en hetzelfde middagprogramma. De meesten bleven dan ook maar een halve dag. Maar wij niet, wij de hele dag. We hebben de dolfijnenshow 2 keer gezien, daar deden ze allerlei trucjes en dat was echt leuk om te zien.
en we zijn naar de reptileshow gegaan...die man was heel enthousiast over zijn beesten en op een gegeven moment zei hij: en dit gebeurt er als een slang je probeert te wurgen, en toen legde hij de slang om rik zijn nek heen! dat had niemand verwacht! daar hebben we ook foto' s van.
Op het eind was iedereen weg. alleen wij en de mensen die er werken waren er nog. maar het was nog een half uur open. We hadden ieder een dolfijn en een bal om mee te spelen. toen gingen ze de dolfijnen voeren en riep een vrouw die daar werkte ons erbij. we kregen toen een soort priveshow, echt iets wat we nooit meer vergeten! ze liet de dolfijn allemaal trucjes doen en we mochten een handje geven en kregen nog een kusje. en we mochten de dolfijn aaien. Dat was echt geweldig.

Daarna zijn we naar Ballina gegaan en onderweg nog een nacht in Evans Head geslapen. In Ballina had je veel winkeltjes, dat was wel een mooi stadje dat veel backpackers overslaan. We zijn daar ook nog naar een zwembad geweest, alleen zijn die hier nergens verwarmd en buiten. Dus dat was erg verfrissend..!

Toen kwamen we aan in Byron Bay, dat staat bekend om de backpackersplaats van Australie. Het is een leuke stad, die ook bekend staat als een hippiestad. Het valt wel mee, maar er zijn wel wat winkels die blauw zien van de wierook en dreadlocks en kleurtjes. Het is wel leuk hier, we zijn er al anderhalve week. Je kunt hier leuk uitgaan, er zijn veel terrasjes met live bands. Het strand is hier erg mooi. Een kenmerk van Byron Bay is de vuurtoren boven op een berg. Daar zijn we naartoe gereden en je had er een erg mooi uitzicht. We hebben er op het meest oostelijke punt van Australie gestaan!
Een paar dagen geleden vroeg een Australische man ons of we mee wilden bbq' en. Hij kocht speciaal vegavlees en aan het eind wilde hij geen geld. Hartstikke aardig! Het was echt super gezellig!

Over een paar dagen reizen we weer verder richting de Gold Coast. Dit was het weer voor deze keer.
De foto's staan weer op de site jullie kunnen net als de vorige keer inloggen.

Groetjes Rik en Yael

• 28 April 2010 - 06:25

Mamma Theun:

Het enthousiasme druipt er weer van af! Ik zit alles met een big smile te lezen en ben zoooo blij voor jullie!!! En nou ga ik gauw de foto's kijken, eens zien of jullie ook al dreadlock hebben.

dikke kus, mamma

• 28 April 2010 - 06:40

Opa En Oma Schoonbro:

Hallo lieve kinderen,

Wat fijn allemaal wat jullie meemaken. Geniet er maar van.
    Tot de volgende keer.

• 28 April 2010 - 07:17

Jos:

Dat van die slangen hadden jullie er wel uit mogen laten. De rest lijkt me schitterend om mee te maken. Veel plezier.

• 28 April 2010 - 08:03

Anke:

Klinkt echt super wat jullie allemaal meemaken! :)

Ben benieuwd naar de foto's ;)

X anke

• 28 April 2010 - 08:53

Tom:

Hey!!

Weer n mooi verhaaltje hoor. ;)
    De fotos op hyves zijn ok vet! Ik ben jaloers!

Groeten!

• 28 April 2010 - 13:39

Faas En Marja:

Hallo Rik en Yael,

wat hebben jullie het daar toch goed in Australie, en ook al zoveel leuke dingen gezien en gedaan. We lezen de verslagen en bekijken de foto's, zodat we een beetje een indruk krijgen van hoe dat het daar allemaal is.
    Nog heel veel plezier en probeer het gaan werken maar zolang mogelijk uit te stellen.

• 28 April 2010 - 14:28

Ellie:

Hoi Rik en Yael
    De foto's zien er weer geweldig uit en jullie hebben weer van alles meegemaakt, reuzeleuk om te lezen. En jullie beginnen al een aardig kleurtje te krijgen.
    Geniet er van xx mama

• 28 April 2010 - 14:52

Marjon En Joop:

Rik en Yaël.
    Zo te horen (na een telefoongesprekje met Rik)en weer te zien aan het verslag en de foto's, gaat het met jullie tweetjes daar wel goed aan bijna de andere kant van de wereld.
    Blijf genieten!!!!
    Groetjes.

• 28 April 2010 - 18:54

Arlette:

Jullie hebben daar echt de tijd van je leven....
    Mooie plek om je was te drogen hihi. Geweldig!!
    En Rik met die slang ieks, dat je dat durft of was dat na een paar Corona's?
    Nou jongelui fijn om weer een verslag te lezen. Heel veel groetjes vanuit Deurze.

• 29 April 2010 - 15:33

Niek:

Hey Rik en Yael,
    Zo te lezen en aan de foto's te zien vermaken jullie je wel.

Die dolfijnen waren dat kleinkinderen van Flipper?
    Ze leken er in ieder geval wel op.

have fun

• 30 April 2010 - 17:27

Jannie Boot:

Hoi,

een mooi verhaal van die dolfijnen alleen de foto's heb ik nog niet kunnen zien omdat ik vergeten ben hoe je moet inloggen.We ( Oma ,Kian en ik ) zijn net thuis van de Koninginnedagviering
    in Asten. We hebben lekker op het terrasje
    gezeten,nou ja lekker, het was wel een beetje fris.
    Geniet ze nog en verder nog
    een dolfijne tijd samen.

groetjes Jannie

• 03 Mei 2010 - 16:40

Marten Salverda:

Leuk om ook in Portgual op de computer jullie reisverslag te kunnen volgen!! Geweldige leuke avonturen; het enthousiasme spat van jullie verslag af.
    Ik heb zelf net een talencursus in Lissabon achter de rug; hartstikke leuk om te doen. We blijven in ons vakantiehuis tot begin juni, maar zullen via internet van een parochiehuis in de buurt het wel en wee van iedereen blijven volgen en dus zeker ook dat van jullie.
    Heel veel plezier gewenst!!!
    Marten Salverda

• 09 Mei 2010 - 12:43

Mamma Theun:

Moederdag zonder mijn meis ... Dankjewel voor je lieve, mooie, ontroerende, grappige mail!! Extra dikke kus van mamma

• 13 Mei 2010 - 16:20

Quirine:

Yael, ik zie nu pas dat je gewoon al daar bent!!! de tijd gaat ook zo snel voorbij. vette verhalen en vette foto's zeg;)!!!! geniet er maar goed van want voor je het weet is het voorbij. ik heb nog 2 weken hier en ga dan voor een maandje naar Brazilië. wanneer kom je weer terug?? we zien elkaar in nl, tot die tijd blijf ik je volgen hier!!

dikke kus,

je oude klasgenootje

• 26 Mei 2010 - 19:42

Arlette:

Joehoe hoe is het daaro??