De eerste week zit erop! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rik en Yaël - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop!

Door: Rik en Yael

Blijf op de hoogte en volg Rik en Yaël

09 Maart 2010 | Australië, Sydney

Good afternoon
Hier gaat alles nog goed. het weer is heerlijk en we hebben nog geen problemen :p.
De bbq was erg leuk geweest en de kangaroo smaakte goed. We zaten op het dak van een anders hostel en toen vlogen er superveel vleermuizen over, net als hier zwaluwen. dat is hier heel normaal. ze zijn groot, maar geen zorgen, ze eten alleen fruit. er kwam ook nog een optreden van 2 aboriginals. die waren gestoord, maar dat was grappig. ze vertelden wat over de cultuur en dansten in een soort aboriginalonderbroek hun dansjes. ze wisten er wel een show van te maken!
de dag erop hebben we de ' regeldag' gehad. dat was wel stresvol, want het is nog best veel wat we allemaal moeten doen. maar dat komt allemaal goed. de australiers zijn heel relaxte mensen die geen haast hebben en genieten van het leven. ze helpen anderen graag. we hebben die dag onze simkaarten geactiveerd, bankrekeningen geopend en een pasje aangevraagd van medicare, die regelt de verzekering. we hadden ook lekker gepicknickt in hyde park.
de volgende dag zijn we naar de blue mountains gegaan. dat was zooo mooi! toen we allemaal even helemaal stil waren, hoorden we gewoon echt niks. alleen wat vogels, papegaaien. onze gids, jim, was een hartstikke leuke kerel. hij bracht ons naar extra plekken en uiteindelijk zijn we de hele dag weggeweest, hij zei: hoe enthousiaster jullie zijn, hoe meer ik jullie geef. hij vertelde interessante verhalen en moppen en vanalles eigenlijk. er zat in ieder geval een hele goeie sfeer in de bus! we hebben die dag ook onze eerste kangaroos gezien! en 1tje had een baby. dit was voor ons allebei 1 van de leukste dagen ooit. op een gegeven moment stopte jim de bus en zei hij: dit is hoe ver ik jullie mag brengen, verder is illegaal..
dus wij dachten, nou gaan we lopen. en toen zei hij: maar als ik jullie verder breng is het wel heel gaaf. dus toen wou iedereen natuurlijk verder en toen deed hij dat. we hebben veel foto' s genomen, zodat jullie er ook wat van kunnen zien!
de dag erop hebben we een cruise gehad. we liepen via de botanic gardens naar de cruise toe. die gardens zijn groter dan de koolhof en heel mooi. alles is hier schoon, er ligt geen troep op straat, australische mensen zijn netjes. we waren al eerder aan een andere kant van de botanic gardens geweest. er zijn bomen vol met vleermuizen, het stikt ervan. en als die per ongeluk tegen elkaar aanbungelen dan maken die een enorm kabaal tegen elkaar. in het park waren ook papegaaien, kakatoe' s. witte met een gele kuif. en fay ( onze begeleidster, een hele leuke, enthousiaste meid ) vertelde ons dat als we deden alsof we eten hadden en onze armen uitstrekten, die misschien op onze armen kwamen zitten. en dat gebeurde! zomaar in het wild. en toen yael een foto van rik wou maken, kwam er nog 1 op haar schouder zitten. dan schrik je wel even haha. we hadden prachtig weer, terwijl er regen voorspeld was, dus we hadden geluk. de boot bracht ons naar een strand waar we hebben gegeten, gezwommen (met de haaien in onze gedachten, want de vrouw van de cruise zei dat maart de haaienmaand was..) en gezond. daarna weer met de boot terug, langs allerlei mooie uitzichten. hier hebben we van genoten. het waaide lekker op de boot en de zon scheen goed, het was echt leuk. de terugweg schommelde die alleen wel erg, maar dat was juist grappig.
toen kwam gister. we hadden vrij, omdat niemand de surfcursus had geboekt, want die was duur. we zijn toen heel veel rond gaan lopen en nog een keer naar de papegaaien geweest. en toen hebben we ze gevoerd. maar ze hadden liever rik zijn oor. rik zat erna onder de krassen van de nagels, maar het was het waard. en toen we op het bankje zaten en we ze voerden werden we op de rug zachtjes met de snavels gebeten als het eten op was. alsof ze wilden zeggen: ja, op, we willen meer brood! hierna zijn we naar het opera house gegaan, onderweg kwamen we een gigantische boom tegen! bij het opera house hebben we in de zon gelegen met mooi uitzicht op de stad en het park en de zee. hierna wilden we naar darling harbour lopen, maar dat was iets verder dan we verwacht hadden. het gevolg was dat we heel ver weg waren en de weg niet helemaal wisten en ergens in the middle of nowhere zaten, maar wel veilig, papa' s en mama' s. we hebben het niet bereikt, maar moesten terug vanwege onze voeten en benen, die wilden niet meer berg op en af. we zijn toen 's avonds nog uitgeweest. hier zijn trouwens alleen maar kroegen met live muziek en er is veel talent. dat geeft echt een gezellige sfeer. gister was er een meisje die kon beter zingen dan de meeste artiesten, dat was super leuk! en onze begeleidster, fay, heeft ook nog gezongen, zij kon dat ook al zo goed.
we hebben 2 nachten bijgeboekt in ons hostel om een auto te zoeken. vandaag zijn we wezen kijken naar een auto, dat was in ieder geval de bedoeling, maar die was kapot gegaan, dus een geluk dat we die nog niet gekocht hadden! en later zijn we naar nog een auto gaan kijken, die zag er goed uit volgens rik, maar we kijken nog even verder. we hebben net op marktplaats in australie nog een auto gevonden en die belt ons om 5 uur. die komt hierheen. http://sydney.gumtree.com.au/c-Cars-Vehicles-Motorbikes-Parts-cars-5K-URGENT-Ford-Falcon-SW-dual-fuel-perfect-for-BACKPACKERS-W0QQAdIdZ189581825
vanavond gaan we in het hyde park zitten, het is daar zo mooi, vooral ook 's avonds. we gaan er chillen:p. het is hier ' s avonds ook nog heerlijk.
de komende dagen gaan we nog naar mooie plekjes in sydney lopen en een auto proberen te vinden. die zijn er erg veel in deze tijd zeggen ze, dus hopelijk lukt het deze week nog. zoals jullie lezen bevalt het ons goed, hopelijk gaat bij jullie ook nog alles goed!
we hebben trouwens de foto; s geplaatst(niet op waarbenjij.nu, omdat dat dan 1 voor 1 moet en sloom gaat en maar half werkt):
groetjes xx Rik en Yael

• 09 Maart 2010 - 07:11

Mamma Theun:

Schatten, ik zíe jullie genieten!! Heel fijn om te zien en te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. En al die vogels! En vleermuizen maat Mickey! (wat is Arie dan maar 'n prulleke) De foto's van de Blue Mountains zijn ook heel mooi.
    Jammer van die surfles hè? Maar Yaël kennende komt dat nog wel goed ...
    Ben benieuwd naar jullie auto en jullie volgende stop.
    Ik mis mijn kletsmachientje wel... Maar het is hartstikke leuk om de reis mee te maken aan de hand van jullie verhalen en foto's, so keep up the good work!

Lieverds, succes met de auto en alle plannen. (hoe gaat het trouwens met eten koken?)

Dikke kus, mamma

• 09 Maart 2010 - 10:06

Wouter Boot:

Nog maar net daar en nu al leuke verhalen! Mooie foto's trouwens ook! Volgens mij hebben jullie al een hoop gezien. Koop maar een goede auto, want ik kan je nog leuke verhalen vertellen over een gekochte auto in het buitenland die er op de helft van de roadtrip mee op hield haha.
    Groeten!
    PS. Wij gaan aanstaande zaterdag met alle neven en nichten stappen, jammer dat jullie er niet bij zijn!

• 09 Maart 2010 - 10:55

Elke:

Hee Rik en Yael,
    super leuk allemaal wat jullie meemaken!
    De foto's zijn ook allemaal super mooi!
    Hopelijk vinden jullie een goede auto.
    Leuk om de verhalen te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Veel plezier nog

Xxxx

• 09 Maart 2010 - 11:49

Marian/Walther:

Yael/Rik,
    Fijn dat alles supergoed gaat down under. Houwen zo en succes met de aankoop van de auto. Prachtig al die verhalen/nieuwe belevenissen e.d.
    We wish you all the best.

Groetjes and take care

• 09 Maart 2010 - 12:22

Arnoud En Agnes:

Hoi Yael en Rik

Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben en inderdaad zo te horen is het daar geweldig. Geniet er maar lekker van.groetjes van ons

• 09 Maart 2010 - 12:50

Mama (ellie):

Hoi Rik en Yael
    Leuk om te lezen, wat jullie al allemaal hebben gedaan en gezien.
    Echt gaaf.Ik heb de foto's al even vluchtig bekeken, ziet er goed uit. Straks ga ik er even voor zitten, om ze op m'n gemak te bekijken.Succes met het kopen van een auto. groetjes xx mama

• 09 Maart 2010 - 13:11

Pappa Rosen:

Hei heel leuke foto's. De geluk straalt in de foto's van jullie af. Eindelijk plukken jullie de eerste vruchten van al dat werk en geregel. En ik kan zien dat het jullie goed doet. Hier is het alleen maar koud, nog steeds, dus van het weer hebben jullie niks gemist. Ik moest vanmorgen mij auto krassen, kan je het vanuit daar voorstellen?!

Ik ben benieuwd naar jullie plannen/verhalen na de 5 dagen van de startpakket

• 09 Maart 2010 - 15:04

Colin:

yay foto's!
    door mijn verhaal bij jullie vorige post, ben ik helemaal vergeten te zeggen : fijn dat jullie goed zijn aangekomen. dus bij deze ;).
    waren de mensen in nederland maar zoals die in Australië... nou goed de zon schijnt hier ook een beetje dus het lijkt een beetje op daar. nu alleen de temperatuur nog -_-'
    hopelijk hebben jullie nog veel plezier(en foto's :P)
    groetjes colin

• 09 Maart 2010 - 20:49

Marjon En Joop:

Hi there.
    Everything is still going strong down under.
    Have fun!!!!!

• 09 Maart 2010 - 20:52

Inge & Pieter:

Hey daar!
    Wat hebben jullie al een boel meegemaakt zeg. Leuk om te lezen! Have fun!! We zullen er zaterdag 1tje op jullie drinken!
    groetjes Fenne,Lynn,Pieter, Inge

• 09 Maart 2010 - 21:17

Arlette:

Oh helemaal geweldig zoveel foto's. Ga zo door...

Liefs Arlette & co.

• 10 Maart 2010 - 12:20

Jaron:

Ik hoop dat jullie een hele leuke reis hebben. Hebben jullie lekker gegeten en hebben jullie lekker geslapen?
    Dat was wat Jaron wilde weten ......

• 10 Maart 2010 - 15:33

Jos:

Heb de advertentie van de auto gezien. Kunnen jullie die volgend jaar voor mij meenemen??

• 10 Maart 2010 - 17:48

Niek:

Zo Rik en Yael dat zijn al heel wat mooie foto's
    van de eerste week.
    Ben benieuwd of jullie er elke week zoveel blijven maken?Jullie hebben al veel gezien en er is more to come.
    Geniet er maar lekker van, ik blijf julie gebeurtenissen aandachtig volgen.
    Have fun.

Groeten uit Astuhhhhhhh

• 11 Maart 2010 - 16:55

Oma Boot:

Rik en Yael.

Ik heb bij onze Walter de foto's bekeken. Geweldig mooi. Het ga jullie beiden aldaar goed en ik wens jullie het allerbeste. Groetjes, Omaatje

• 12 Maart 2010 - 15:15

Sanne:

Hee lieverds,

Leuk om alles te lezen wat jullie meemaken! Heel veel plezier nog, geniet ervan.
    This is the time.

Liefs Xxx

• 14 Maart 2010 - 18:41

Arlette:

Lieve luitjes, wat een super weer gaan jullie tegemoet. Om jaloers op te zijn haha. Hoe gaat het met de voiture, doet ie het goed? Ben helemaal blij voor jullie dat het gelukt is en dapper hoor Rik, dat je het aandurft links te rijden.
    Greetz....

• 15 Maart 2010 - 11:12

Oma En Opa Schoonbro:

Wij hebben alles gelezen en alle foto's gezien.
    Waren wij maar 50 jaar jonger! Blijf vooral genieten, want dit is een gegeven dat een bijzondere plaats in jullie verdere leven zal innemen. Wij zijn benieuwd naar het volgende, zoals auto e.d. Veel liefs!

• 22 Maart 2010 - 15:10

Marly:

hoi wat leuk jullie reisverslag te lezen Geniet ervan en veel plezier met de auto

• 27 Maart 2010 - 11:42

Evial:

Haajj:)

Leuke foto's!
    En ik heb trouwens nog slecht nieuws: de hils stopt
    Maar beyonce krijgt haar eerste baby;)

xxxEviall

• 27 Maart 2010 - 11:44

Evial:

Ohh enne Lil Wayne zit in de gevangenis omdat het voor de 3e keer wapens bij zich had ofzoiets